Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamiltonovi pršelo štěstí

Hamiltonovi pršelo štěstí

VC Německa – závod

Hamilton to dokázal. Po skvělém výkonu se ze čtrnácté pozice dostal až na první. Je nicméně otázkou, zda by se mu to povedlo, nebýt výpadku do té doby suverénního Vettela.

Začínalo se na suchu, ale pravděpodobnost deště dosáhla šedesáti procent. V nepříliš vzdáleném Heidelbergu již zuřila bouřka.

Do poslední řady na startu se nakonec vedle Ricciarda postavil Gasly. Na jeho toro rosso totiž vyměnili technici spalovací motor a baterii. Hamilton nastupoval s novým řízením, namontovaným na vůz v režimu parc ferme. Na tento zákrok se ale žádná penalizace nevztahuje.

Z jezdců, kteří měli možnost volby obutí, použili všichni měkkou směs, s výjimkou Ocona (ultraměkká) a Ricciarda (střední). Vypadalo to, že Australan se bude snažit co nejvíce natáhnout svůj první úsek.

Start nejlépe vyšel z pole position vyrážejícímu Vettelovi, který hladce přesprintoval Bottase. Třetí Räikkönen byl okamžitě vystaven silnému tlaku ze strany Verstappena. Oba opozdilci si v úvodním kole nijak zvlášť nepolepšili. Hamilton jel třináctý, Ricicardo stále devatenáctý.

Ve třetím kole už měl Vettel k dobru 1,7 sekundy na Bottase. Vedoucí čtveřice se začala oddělovat od zbytku pole. V něm se Hamilton po předjetí Alonsa dostal již na jedenáctou pozici. Jeho dalšími oběťmi se záhy stali Leclerc a Sainz. Mnohem pomaleji se probíjel vpřed v té chvíli patnáctý Ricciardo.

Po devíti kolech měl Vettel náskok 3,6 sekundy na Bottase. Následovali Räikkönen, Verstappen, Magnussen, Hülkenberg, Pérez, Hamilton, Grosjean a Sainz. Brzy se Hamilton prodral i před Péreze a Hülkenberga. Na šestém místě ztrácel na Vettela 24 sekund. Ve 14. kole obhájce titulu po zdolání Magnussena kroužil pátý, ale nejtěžší práci měl stále před sebou.

O kolo později absolvoval zastávku Räikkönen a na měkké směsi se vrátil na dráhu těsně před Hamiltonem. Okamžitě zajel nejrychlejší kolo závodu a svému pronásledovateli počal mizet v dáli. Ricciardo konečně zlomil Alonsův odpor a postoupil na dvanáctou pozici. V krátkém časovém intervalu přezuli Hülkenberg, Sainz a Magnussen shodně na střední gumy, se zjevným úmyslem vydržet na nich až do cíle.

Dlouho to vypadalo, že si Vettel jede pro suverénní vítězství... 

Ve 26. kole odbočil ke svým mechanikům vedoucí Vettel. Byl nejvyšší čas, protože původní ultrasofty se nacházely s životností v koncích. Hamilton byl zpět již jen o dvacet sekund a absolvování výměny v průměru trvalo sedmnáct sekund. Ferrari ovšem vše zvládlo hladce a Vettel se na čerstvých softech sice propadl na čtvrté místo, ale udržel se před svým největším soupeřem. Do čela se dostal Räikkönen, jemuž bylo jemně naznačeno, že Vettel má stejné pneumatiky, ale o jedenáct kol čerstvější…

Když ve 29. kole přešel na měkké pneumatiky Bottas, usadilo se na špici duo Ferrari. Třetí příčka patřila patřila dosud nepřezutému Hamiltonovi, za ním nasadil zběsilé tempo Bottas. V tom okamžiku už měl závod za sebou Ricciardo. Díky své strategii se sice dostal do první desítky, jenže pak auto prostě přestalo jet a nešťastný jezdec ho odstavil na trávu vedle 11. zatáčky.

Vypadalo to, že Räikkönen vzkaz od týmu nepochopil, nebo pochopit nechtěl. Vettel si otevřeným kanálem stěžoval, že za svým parťákem bezmocně trčí a jen si ničí gumy. Možná i proto se čelní kvarteto sjelo do rozestupu sedmi sekund. A pozor, přišla zpráva, že do patnácti minut má na Hockenheimringu začít pršet!

Ve 39. kole dorazil z velitelského můstku Scuderie striktní příkaz Räikkönenovi, aby nestál Vettelovi v cestě. Fin ho neprodleně vyplnil. O čtyři kola později se v boxové uličce objevil Hamilton, aby na závěrečný úsek nasadil ultraměkké obutí. Ve 45. kole spadly v 6. zatáčce první kapky. Někteří, jako Verstappen, Leclerc a Alonso, vycítili šanci a briskně přezuli na přechodnou směs. Gasly poněkud nepochopitelně sáhl dokonce po pneumatikách do mokra. Pořadí v této fázi vypadalo takto: 1. Vettel, 2. Räikkönen, 3. Bottas, 4. Verstappen, 5. Hamilton, 6. Magnussen, 7. Hülkenberg, 8. Grosjean, 9. Pérez a 10. Sainz, ten už s kolem ztráty.

Prvotní deštík záhy pominul a nešťastníci, kteří se, jak se zdálo, ukvapili, museli pokorně zpátky do boxů. Gasly měl co dělat, aby do nich vůbec dojel. Leclerc navíc ke vší smůle ještě předvedl efektní hodiny. 

Kimi Räikkönen zachránil pro Ferrari alespoň stupně vítězů 

Jenže najednou začalo vody z oblohy padat přece jen více, což mělo pro Ferrari osudné následky. Nejprve uklouzl Räikkönen a byl předjet Bottasem. A pak v Motodromu vyletěl ven Vettel!

Okamžitě byl povolán safety car. Räikkönen a Bottas neváhali a zajeli si pro čerstvé obutí. Hamilton se to měl v úmyslu také, ale nakonec se divokým manévrem vrátil zpět na trať. Tím pádem náhle vedl Velkou cenu Německa. Kromě něj už měli plný počet kol jen druhý Bottas, třetí Räikkönen, čtvrtý Verstappen a pátý Hülkenberg.

Prakticky ve stejný moment odpadly oba williamsy. Sirotkinovi se zakouřilo z motoru, Strollův monopost zatáhli mechanici do garáže.

Restart přišel v 58. kole. Bottas spíše jen naznačil ve vlásence útok na svého stájového druha. Ten ho snadno odrazil a pro jistotu trochu poodjel. Finský mladík i tak dostal decentní pokyn, aby „držel pozici“. Skutečně tak činil, neboť na něj mocně dorážel krajan Räikkönen. Sainz obdržel desetisekundový trest, protože během neutralizace předjížděl.

Aby toho nebylo málo, v předposledním kole se na části okruhu spustil docela slušný liják. Ani ten ale nezabránil Hamiltonovi ve vítězném průjezdu pod šachovnicí a zisku 66. velké ceny. Pomsta za Silverstone byla opravdu sladká.

 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:32:29,845 67 25
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes +4,535 67 18
3. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari +6,732 67 15
4. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer +7,654 67 12
5. Nico Hülkenberg Renault Renault +26,609 67 10
6. Romain Grosjean Haas Ferrari +28,871 67 8
7. Sergio Pérez Force India Mercedes +30,556 67 6
8. Esteban Ocon Force India Mercedes +31,750 67 4
9. Marcus Ericsson Sauber Ferrari +32,362 67 2
10. Brendon Hartley Toro Rosso Honda +34,197 67 1
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari +34,919 67 0
12. Carlos Sainz Renault Renault +43,069 67 0
13. Stoffel Vandoorne McLaren Renault +46,617 67 0
14. Pierre Gasly Toro Rosso Honda -1 kolo 66 0
15. Charles Leclerc Sauber Ferrari -1 kolo 66 0
  Fernando Alonso McLaren Renault   65 0
  Lance Stroll Williams Mercedes   53 0
  Sebastian Vettel Ferrari Ferrari   51 0
  Sergej Sirotkin Williams Mercedes   51 0
  Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer   27 0