Pérez pomohl dostat Force India do insolvenčního řízení
Tým potřebuje rychlou finanční injekci, možná z Ruska
Šeptanda o velmi špatné finanční situaci týmu Force India byla pravdivá. Jeho věřitelé se včera setkali v Londýně a dohodli se, že požádají o zahájení insolvenčního řízení.
Z Londýna přišly dvě hodně nečekané zprávy. Jedním z věřitelů, kteří žádají, aby majitelé Force India přišli o plnou kontrolu nad svým zadluženým majetkem, je společnost Brockstone, která je napojena na Sergia Péreze a jeho manažera Juliana Jakobiho. Podle některých zpráv dokonce setkání věřitelů iniciovala.
Jezdec podporovaný mexickými sponzory se předevčírem nechal slyšet, že finanční situace Force India je kritická a celkem pozitivně se vyjadřoval i o možnosti, že příští rok bude závodit za jiný tým. Není divu, když mu stáj dluží tři miliony britských liber (86.5 milionu českých korun).
Pérezův právnický tým údajně již ve středu informoval londýnský soud, že stáj "brzy nebude schopna splácet své dluhy" a že "je nepravděpodobné, že by jí mateřská společnost poskytla finanční podporu".
Návrh podpořily i Mercedes a BWT. Účast Mercedesu nepřekvapí, stáji dodává pohonné jednotky, převodovky i zavěšení zadních kol a poskytuje s tím související služby. Force India mu údajně dluží 9 milionů liber. Podstatně více překvapí účast sponzora BWT. Tímto způsobem se dozvídáme, že hlavní sponzor týmu, který jeho vozům dal růžovou barvu, ho podpořil formou půjčky.
Ještě než se tato zpráva rozšířila, provozní ředitel Otmar Szafnauer potvrdil, že bez rychlé finanční injekce se tým neobejde.
"Myslím, že to akutně potřebujeme," odpověděl na otázku, nakolik Force India potřebuje nového investora. "Vím, že za oponou probíhají jednání, ale já nejsem jejich součástí, protože nejsem jedním z vlastníků. Kdybych byl, věděl bych více. Ale bude to brzy. Samozřejmě existuje korelace mezi kritickou finanční situací a sportovními výkony. V této hře můžete udělat to, na co máte peníze. V tomto kritickém období, které může trvat týden nebo dva, musíme dát hlavy dohromady, podat tady (na Hungaroringu) nejlepší možný výkon, po testu (v úterý a ve středu) si vychutnat letní dovolenou a pak se vrátíme připraveni opět bojovat."
Dobrou zprávou je, že se zatím nemluví o bankrotu. Věřitelé týmu v souladu s britským právem požádali o nastolení situace, které se v Česku nejvíce podobá "reorganizace". Proces má směřovat k co nejlepšímu uspokojení věřitelů pod dohledem insolvenčního správce, aniž bude přerušena činnost společnosti.
Podle zahraničních médií je nejpravděpodobnějším řešením přijetí investice od ruského miliardáře běloruského původu Dimitrije Mazepina. Byznysmen, jenž pohádkově zbohatl na hnojivech, má syna Nikitu, který je v současnosti testovacím jezdcem týmu (díky čemuž můžete na voze najít logo Uralkali). Má se ale za to, že Mazepin nechce tým koupit. Dá přednost jiné formě investování a bude chtít, aby kormidlo týmu nadále držel Vidžaj Mallya.