Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Napínavé klání v Ohiu ovládl Rossi

Napínavé klání v Ohiu ovládl Rossi

Honda Indy 200 – závod

Američan Rossi po startu z pole position vyhrál závod na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course. Rozhodně to ale nebyla jednoduchá nedělní projížďka. Rossi jako jediný vydržel na strategii dvou pit stopů a byť dojížděl na výpary, nedopřál nováčkovi Wickensovi první vítězství v kariéře. Třetí příčku obsadil Power. Mužem závodu byl ale Bourdais, který po startu z posledního místa postoupil na 6. příčku.

Jestli si někdo za nedělní závod v Ohiu zaslouží absolutorium, je to Dallara. Nový aerokit s nižším přítlakem nabídl krásný závod plný soubojů. Zatímco vloni viděli diváci za celý závod 63 změn pozice na trati, letos jich bylo 114. Po započtení předjetí jezdců o kolo pak diváci celkem viděli 188 takových manévrů.

Napínavé souboje začaly hned s vyvěšením zelené vlajky. Hunter-Reay zkusil zaútočit na Powera, ale toho využil Newgarden. Oba jezdci bojovali bok po boku půl kola. Nakonec to byl Newgarden, kdo ze souboje vzešel jako vítěz. Chilton, který se po startu propadal, narazil do Satóa, roztočil jej, ale Japonec zvládl pokračovat v závodě. Chilton si musel v boxech odpykat penalizaci.

Fittipaldi byl prvním, kdo v sedmém kole zkusil alternativní palivovou strategii. V 11. kole zastavili Sató a Bourdais. Po výjezdu z boxů Francouz zaútočil, japonského pilota zdolal a v dalším kole si poradil s Pigotem a Kanaanem. Do boxů hlásil, že má fantasticky nastavený vůz a potvrzoval to v každém kole.

Rossi vedl s náskokem 1,4 sekundy na Powera, Newgarden ztrácel 2,1 sekundy, Dixon se probojoval na pátou příčku. Ostatní piloti zastavili dřív. Vedoucí čtveřice natahovala první stint a zjevně testovala, jestli je ve hře i strategie dvou pit stopů. Power byl ve 23. kole prvním z čela, kdo zamířil do boxů.

Rossi se zasekl za pomalejším Harveyem a ve 24. kole jej předjel Newgarden. Na konci kola ale zamířil úřadující šampion do boxů. Na Rossiho se dotáhl Dixon, zastavil ale společně s Newgardenem. Rossi pokračoval až do 30. kola.

Když se vrátil na dráhu, měl za zády Dixona. Svedli spolu tvrdý souboj, vítězně z něj ale vyšel Rossi. Závod vedl Wickens, kterému se vyplatilo, že z čela zamířil do boxů jako první. Druhý byl Power. Stejně jako Wickens těžil z brzkého pit stopu i třetí Hunter-Reay, který byl před Newgardenem. Za ním se seřadili Rossi a Dixon, dále jezdili Rahal a Pagenaud, který se mimo pozornost kamer probojoval do první desítky.

Wickens jezdil v čele s náskokem 13 vteřin. Power měl Hunter-Reaye těsně za zády, Newgarden ztrácel dalších 1,5 vteřiny. Ve 39. kole zamířili do boxů podruhé Wickens a Bourdais. Kanaďan se vrátil na šestém místě, za ním jezdil po druhém pit stopu Hunter-Reay. Další piloti z čela se rychle rozhodli pro strategii tří pit stopů. Do boxů jako první ze skupiny, která první zastávku oddalovala, zamířil Dixon. Ve 42. kole si pit stop odbyl i Newgarden, který se vrátil před Hunter-Reayem. Po 24 kolech na trati si v 49. kole odbyl druhou zastávku také Power.

Vrátil se těsně před Newgardena. Ve 2. zatáčce svedli ostrý souboj, z něhož vzešel vítězně Newgarden. Hunter-Reay už v dalším kole takové štěstí neměl a před vítěze Indy500 se nedostal. Vše s minimální ztrátou sledoval Dixon.

Wickens se na trati potkal s pomalejší dvojicí Kanaan a Sató. Rossi mu tak zvládal ujíždět, a když se v 59. kole vrátil podruhé od mechaniků, byl těsně za Wickensem. Prvních osm pilotů jezdilo s odstupem pouhých 7,3 vteřiny. Na trojici Power, Hunter-Reay a Dixon se totiž dotáhli Pagenaud a Bourdais.

Wickens v 62. a 63. kole předjel Satóa a Kanaana, o dvě kola později zamířil k mechanikům. To už měli třetí pit stop za sebou Dixon, Bourdais, Newgarden a Pagenaud. Po návratu z boxů se Newgarden musel bránit Dixonovi, pozici ale udržel. Power na vedoucího Rossiho ztrácel 1,5 vteřiny. Wickens měl náskok 3,7 vteřiny před Newgardenem.

V 69. kole zastavil naposledy Power. Vrátil se těsně před Newgardenem a Dixonem a pozici udržel. Bourdais se dostal před Pagenauda a začal tlačit na Hunter-Reaye. Oči se ale upínaly na Rossiho – vydrží s palivem do konce?

Rossi v závěru zpomalil a náskok se smrskl z 18 na necelých 13 vteřin, ale, stejně jako v roce 2016 v Indy500, inženýři Andretti Autosport opět skvěle spočítali spotřebu paliva. Rossi mohl slavit vítězství. Při tom se trochu nechal unést a tradiční donuty skončily hned při první otočce, kdy se Rossi zadkem auta dostal do trávy.

Díky vítězství se dostal na druhé místo v šampionátu a na Dixona ztrácí čtyři závody před koncem 46 bodů. Třetí Newgarden má pak šedesátibodovou ztrátu. Power (ztráta 87 bodů) přeskočil Hunter-Reaye (ztrácí 95). Sezona pokračuje až 19. srpna na superspeedway v Poconu.

p. jezdec tým motor čas
1. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda  
2. Robert Wickens Schmidt Peterson Motorsports Honda + 12,8285
3. Will Power Team Penske Chevrolet + 14,7086
4. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 18,0065
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 18,9382
6. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda + 19,5312
7. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 21,4614
8. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 21,8246
9. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 23,1494
10. Zach Veach Andretti Autosport Honda + 24,3930
11. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda + 36,5906
12. Jordan King Ed Carpenter Racing Chevrolet + 41,4002
13. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet + 43,3340
14. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda + 1:04,0882
15. Ed Jones Chip Ganassi Racing Honda + 1:07,1156
16. Charlie Kimball Carlin Chevrolet + 1 kolo
17. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 1 kolo
18. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 1 kolo
19. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 1 kolo
20. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 1 kolo
21. René Binder Juncos Racing Chevrolet + 1 kolo
22. Conor Daly Harding Racing Honda + 2 kola
23. Pietro Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda + 2 kola
24. Max Chilton Carlin Chevrolet + 2 kola