O Force India je velký zájem
Je mezi potenciálními kupci také Mercedes?
Během letní dovolené se bude rozhodovat o novém majiteli týmu Force India. Z toho vyplývá, že možný je i nejhorší scénář, tedy oznámení bankrotu, v případě, že se žádný vhodný kupec nenajde. Vidžaj Mallya se médiím vyhýbá, ale podle jeho zástupce Boba Fernleyho, který už řadu let prakticky stojí v čele organizace (alespoň co se týká každodenních záležitostí), se již přihlásilo mnoho potenciálních kupců.
"Společnost nyní řídí insolvenční správce a ten hledá potenciální kupce," řekl Fernley. "Jeden z nich snad bude schopen podpořit ambice tohoto týmu dostat se ze současné pozice na stupně vítězů. Nepochybuji, že proběhne proces, jehož součástí budou i Mercedes a F1 Group, aby pomohly vybrat nejvhodnějšího kupce. Rozhodnutí je na správcovské společnosti, ale myslím si, že se přihlásilo množství kvalitních investorských uskupení, která mají zájem nastoupit na palubu a dostat tým na vyšší úroveň. Na úroveň, kde si zaslouží být."
Britský žurnalista Joe Saward se dostal k informaci, že Mallya poslal týmu zprávu, ve které uvádí, že je nadále u kormidla společnosti a že je zároveň jejím největším věřitelem. Přes holding Orange India sídlící v Lucemburku mu má tým údajně dlužit až 208 milionů USD. Ani jedno ale nejspíš nebude pravdou. Tým je nyní pevně v rukou správce a ohromná částka, kterou Mallya zmínil, by měly ve skutečnosti být peníze chybějící v kapitálové rezervě. A ty se podle zákona nesmějí používat na vyplácení vlastníků společnosti.
Skutečné dluhy Force India by měly být na úrovni 43 milionů USD. Pokud je to pravda, tak to je v podstatě částka, kterou by musel nový majitel zaplatit. Dále by měl prokázat, že má na to, aby do týmu dále investoval a dovedl ho na start sezony 2019. Mallya spolu s dalšími spoluvlastníky údajně chtěli od potenciálních zájemců o koupi několikanásobně vyšší částku.
Mluví se také o tom, že o stáj ze Silverstone má zájem i Mercedes, aby si za malý peníz vytvořil B-tým. Red Bull Racing již 13 let využívá sesterské Toro Rosso jako juniorský tým. Na Scuderii Ferrari je technologicky závislý Haas a po finanční stránce je přes jezdeckou akademii Ferrari a titulárního sponzora Alfu Romeo propojena i se Sauberem. Toto Wolff, šéf Mercedesu v F1 a sportovní ředitel automobilky, médiím tvrdí, že Mercedes je pouze v roli pozorovatele. Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se ale obává, že B-týmy jsou nešvarem, jenž se začíná vymykat kontrole.
"Obáváme se, že tento trend by mohl odradit všechny, kteří by nemohli profitovat z výhod plynoucích z takového uspořádání. Měli bychom se ujistit, že se z toho nestane nezbytná podmínka úspěchu v F1. V opačném případě náš model nebude fungovat," nechal se slyšet.