Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bullu šel řídký vzduch k duhu

Red Bullu šel řídký vzduch k duhu

VC Mexika – 1. trénink

Ambice Red Bullu na úspěšný výsledek na okruhu bratří Rodríguezů jsou patrně oprávněné. I když Mercedes a Ferrari zřejmě neodkryly všechny karty, byl jeho náskok v úvodním dějství impozantní. Vyznamenal se zejména Verstappen.

Meteorologové byli dlouho na vážkách. Nakonec ale program VC Mexika začal na suchu, s teplotou vzduchu 17 a asfaltu 23 stupňů.

Hned tři týmy daly šanci náhradníkům. Norris jel u McLarenu místo Alonsa, Giovinazzi u Sauberu zastoupil Leclerka a konečně Latifi usedl do Oconova racing pointu.

Verstappen testoval novou podlahu, zatímco Ricciardo měl namontovanou starou. Red Bull si na „vysokohorské“ dráze, kde síla motoru nehraje takovou roli, docela věří, mladý Nizozemec tu ostatně loni zvítězil.

Ještě před začátkem seance vešlo ve známost, že sporné ráfky na vozech Mercedesu označili techničtí komisaři FIA jako legální. Stáj toto rozhodnutí uvítala, nevyjádřila se však, kdy a zda vůbec je nasadí.

Stříbrné šípy také nejvíce otálely s absolvováním instalačního kola. První podstatnější čas zaznamenal Räikkönen – 1:19,8. Vettel ho o desetinu překonal. Oba použili hyperměkké pneumatiky. Úplně spokojeni ale nebyli, auta byla poněkud neklidná. Brzy je ze špice sesadil Pérez výkonem 1:19,5, rychlejší byl také Sainz. Všichni bez rozdílu žalovali na mizernou přilnavost. Pérez dokonce vykřikoval do vysílačky něco v tom smyslu, že taková jízda nemá smysl.

Patrně to však neplatilo pro Verstappena, který se uvedl s 1:18,6. Za něj se zařadili Ricciardo a Bottas, před něj naopak Hamilton, který konečně vylezl z doupěte. Mad Max si to ovšem nehodlal nechat líbit a posunul se na 1:18,0, aby vzápětí znovu spadl na druhou příčku, tentokrát kvůli Ricciardovi. 

Lewisu Hamiltonovi o vítězství v tréninku patrně nešlo 

Tím docela zajímavá přestřelka na hyperměkkých gumách skončila. Týmy vracely technikům Pirelli úvodní sady obutí za tohoto pořadí: Ricciardo (1:17,9), Verstappen (+0,1), Hamilton (+0,3), Bottas (+0,9), Sainz (+1,5), Pérez (+1,5), Vettel (+1,8) a Räikkönen (+1,9). Zarážela především značná ztráta obou ferrari.

Prvním, kdo pozbyl byť i jen teoretickou šanci na pole position, se stal Gasly. Toro Rosso se rozhodlo v jeho monopostu vyměnit motor. Začalo s tím neprodleně, takže přišel o zbytek tréninku.

Po několikaminutové prodlevě, kdy se na trati dohromady nic nedělo, vydal se znovu do práce Räikkönen. V šesté zatáčce uklouzl, nicméně mohl pokračovat dále.

Mercedesy kroužily na ultraměkkých pneumatikách a vypadalo to, že o vstupní prvenství ani tak moc nestojí. To Ricciardo zjevně ano, protože se, na hyperměkké směsi, vyšponoval na 1:17,7. Jenže Verstappen dokázal zajet 1:16,6!

Výborně si vedly na ultraměkkých gumách také renaulty. Pohonná jednotka francouzské automobilky se zdá být v neočekávaně dobré kondici.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:16,656   19
2. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:17,139 + 0.483 19
3. Carlos Sainz Renault Renault 1:17,926 + 1.270 20
4. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:18,028 + 1.372 21
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:18,075 + 1.419 23
6. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:18,322 + 1.666 27
7. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:18,746 + 2.090 17
8. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:18,936 + 2.280 22
9. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:19,024 + 2.368 29
10. Nicholas Latifi Racing Point Mercedes 1:19,078 + 2.422 23
11. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:19,124 + 2.468 29
12. Antonio Giovinazzi Sauber Ferrari 1:19,134 + 2.478 25
13. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:19,276 + 2.620 26
14. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:19,312 + 2.656 28
15. Lando Norris McLaren Renault 1:19,646 + 2.990 23
16. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:19,716 + 3.060 29
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19,853 + 3.197 28
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:19,899 + 3.243 30
19. Lance Stroll Williams Mercedes 1:20,142 + 3.486 26
20. Pierre Gasly Toro Rosso Honda     2