Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Za jeho odstoupeními není pouze smůla

Za jeho odstoupeními není pouze smůla

Starý dobrý Alonso je definitivně zpět.

Už jsme o tom psali, a musíme se nad tím pousmát znovu. Fernando Alonso je zpět takový, jakého ho známe. Po roce v roli týmového hráče s nadhledem nad problémy, prvním roce po návratu do F1, už opět začal kritizovat svůj tým, výrobce svých motorů a celkově se mu vidí, že všechno špatné se děje pouze jemu. Ulevit si potřeboval po VC Mexika, ze které musel odstoupit po selhání válce v motoru Renault.

Neuvěřitelné, že ze závodu normálně odstoupí tak dva vozy a jedním z nich je obyčejně vůz číslo 14,“ řekl majitel startovního čísla 14. „Letos mi kleklo pět motorů, pokud dobře počítám. Problém byl v kvalifikaci v Austrálii, v Rakousku jsem ani neodstartoval do závodu… V polovině závodů jsme nebrali body, které jsme si zasloužili. Teď se s tím už však nedá nic udělat.

S Hondou, v jejím prvním roce, jsme za rok dohromady přišli o nějakých 72 míst na startech, ale jde o to, že tehdy ze závodu odstupovaly oba vozy. Letos odstupuje pouze vůz s číslem 14.

Říká Alonso, že má smůlu?

Ne. Myslím, že nejsme dobře připraveni. Motor není schopen dokončit závod. Nemůže to být smůlou, že musíte vyměnit šest, sedm motorů jako my. Myslím, že v zimě je čeká spousta práce. Snad to zvládnou,“ řekl jezdec jenž z Alpinu odchází do aktuálně slabšího Aston Martinu, kde si ho prý budou více vážit. Celkově tak už potřetí z vlastní vůle opouští tým z Enstonu.

Alonsa, který skutečně letos kvůli technickým problémům přišel o spoustu bodů, určitě mrzí, že v šampionátu zaostává za týmovým kolegou, když právě na porážení kolegů napříč celou svojí dlouhou kariérou je velmi hrdý. Má „pouze“ dva mistrovské tituly, ale obyčejně byl rychlejší v kvalifikacích a nasbíral více bodů než druhý jezdec ve stejném voze.

Mně v Imole odešla převodovka, odstoupil jsem v Silverstonu i v Singapuru,“ připomíná Ocon Alonsovi prostřednictvím médií. „Ani můj vůz není spolehlivý. Vyměnil jsem šest motorů, přesně jako on. Ten jeho nevydržel Mexiko, ale dosud jsme použili stejný počet motorů.

"Občas se stane, že štěstí se přikloní na jednu stranu," řekl šéf kritizovaného týmu Alpine, Otmar Szafnauer. "Vzpomínám si na rok, když jsem ještě pracoval pro Hondu a (Takuma) Sató měl 13 poruch a (Jenson) Button ani jednu."

Je dobré připomenout, že Alonso věděl, do čeho jde. Podepsal smlouvu s týmem, který vyvíjel novou pohonnou jednotku ve snaze dohnat výkonnostní ztrátu na konkurenci. Před letošní sezonou pak dal Alpine i fanouškům vědět, že letos může motor trpět větším množstvím poruch. Bylo důležité dohnat výkonnostní ztrátu, neboť vývoj pomalu končící generace motorů byl v této oblasti zamražen, zatímco práce na zlepšování spolehlivosti mohou pokračovat.

Rozhodnutí padlo dříve, než jsem se já připojil k týmu, ale bylo správné zaměřit se na výkon, než dojde k jeho zmrazení,“ připomíná Szafnauer. „Učinilo se vědomé rozhodnutí zatlačit co nejvíce na straně výkonu a spolehlivost pak řešit za pochodu, protože FIA ​​to takto vymyslela. Samozřejmě neodstupujeme ze závodů rádi, ale museli jsme si vybrat a s výkonem teď už nikdo nehne až do roku 2026.

Alonso se už evidentně nemůže dočkat odchodu z Alpinu. Foto: Alpine

A když už byl Alonso v ráži, nechal se slyšet, že dva tituly Maxe Verstappena jsou cennější než sedm titulů Lewise Hamiltona nebo Michaela Schumachera, protože Verstappen prý nesedí v dominantním voze, kde potřebuje porážet pouze týmového kolegu. Opět připomínáme, že Alonso má také dva tituly, oba tvrdě vybojované, a zpravidla poráží týmové kolegy. Neporazil Hamiltona, v Britově nováčkovské sezoně, když se tehdy Španěl rozhádal s McLarenem (aby se do McLarenu o dekádu později vrátil po ztrátě lásky k Ferrari, rozhádal se tam hlavně s Hondou, kvůli čemuž pak její motory nemohl používat v IndyCar při snaze vyhrát Indy 500).

Ani nevím, co na to říct. Chce se mi smát, ale vždy se snažím ukazovat respekt. Zajímavé, doslechnout se takové věci,“ pousmál se Hamilton nad Alonsovým soudcovstvím.

Zdroj: RaceFans, MotorsportWeek, grandprix, úvodní foto: Alpine