Verstappen nejrychlejší, i když trénink nedokončil
VC Mexika – 2. trénink
Druhý trénink nepřinesl žádné převratné změny. Red Bull byl znovu výrazně rychlejší než všichni soupeři. Příjemně překvapil také Renault. Vettel obsadil až čtvrté a Hamilton dokonce sedmé místo.
Bylo poměrně teplo, vzduch 23 °C, asfalt 46 °C, tedy dvojnásobek z počátku prvního tréninku. Týmy však spíš zajímala předpověď na víkend, protože na sobotu i neděli byl ohlášen déšť.
V prvním tréninku si jezdci stěžovali, že se nejměkčí hyperměkké pneumatiky drolí a kloužou. Ve druhém to už mělo být podstatně lepší, protože povrch potřeboval trochu „nagumovat“. Za volanty se vrátili jezdci, kteří v prvním tréninku uvolnili místa v kokpitu perspektivním mladíkům: Alonso (jezdil Norris), Ocon (Latifi) a Leclerc (Giovinazzi).
Mezi prvními vyjel na trať vítěz minulého závodu Räikkönen a na superměkké směsi zajel první měřené kolo: 1:20,027. Jen pro srovnání – loňské pole position mělo hodnotu 1:16,488. Ericssona přetáčivost vozu vyhnala z tratě, ale stačil ho ještě zkrotit. Ricciardo si zatím v boxu s mechanikem házel míčkem…
První vyjetí znamenalo vedení pro Hamiltona. Časy však dál prudce padaly dolů. Například Hartley se dostal na první místo časem 1:18,928, ovšem na hyperměkké směsi. Trať byla stále kluzká, do trávy vyjel i Hamilton. Ricciardo vyjel až poslední, ale hned poskočil na druhé místo za kolegu Verstappena.
Po půl hodině byli vpředu Verstappen 1:17,437, Ricciardo +0,527, Pérez +1,016, Hamilton +1,342, Hartley +1,491, Ocon +1,506, Verstappen +1,570, Hülkenberg +1,739, Gasly +1,862, Räikkönen +1,903… Zbývá dodat, že na různých směsích pneumatik.
Ve vysokém nadmořské výšce se stále nejlépe dýchalo rudým býkům. Náskok přes vteřinu sice ještě nebyl směrodatný, ale leccos naznačoval. Už první trénink naznačil, že Renaultu se podařilo nejlépe naladit pohonnou jednotku na řidší mexický vzduch. Potvrdil to Sainz, který se v polovině tréninku dostal na druhou pozici. Verstappenovi se však stále nikdo nepřiblížil alespoň na půl vteřiny.
Sergio Pérez si vedl v tréninku velmi dobře a potěšil své mexické fanoušky
Stížnosti jezdců na kluzkou trať a z toho plynoucí vlastnosti pneumatik se množily. A pak odpověděl Verstappen. Nestěžoval si, ale na hyperměkkých pneumatikách znovu výrazně posunul čas. Teď už měl před druhým Sainzem náskok přes vteřinu! Co na to ostatní? Co na to Mercedes?
Místo nich reagoval Ricciardo a přiblížil se na 153 tisícin vteřiny. Po hodině tréninku mělo průběžné pořadí podobu Verstappen 1:16,720, Ricciardo +0,153, Sainz +1,233, Vettel +1,234, Hülkenberg +1,326, Hartley +1,341, Hamilton +1,380, Räikkönen +1,413, Bottas +1,420, Pérez +1,447… Mezi pěti nejrychlejšími byly znovu vozy s pohonnými jednotkami Renault. Tato informace je určena zejména těm, kteří to rádi přehlížejí…
Časy se nijak nezlepšovaly, protože většina týmů zkoušela rychlost v delších úsecích. Detailní záběr kamer odhalil, jak po pouhých osmi kolech létají cáry gumy od pneumatik na voze Grosjeana. Hamilton si inženýrovi postěžoval, že s jeho autem není něco v pořádku. Také Ricciardo nebyl spokojený, důvodem jeho znepokojení bylo obtížné chlazení pohonné jednotky. Obavy byly pochopitelné. Žádný jiný jezdec letos nemá na kontě sedm nedokončených závodů.
Do konce tréninku zbývalo deset minut, když na okraji dráhy zastavil Verstappen s hodně kouřícími brzdami. Závada však vypadala podobně jako ta Ricciardova ve VC USA. Časy se v závěrečné fázi tréninku nijak neměnily. Velmi vysoko se udržel Hartley. Dokonce před Hamiltonem a to by si měl zanést do svého životopisu.
Tým Red Bull si udržel obrovský odstup od všech pronásledovatelů, překvapil třetí Sainz a naopak až sedmý Hamilton. Už mnohokrát jsme se však přesvědčili, že v sobotu a hlavně v neděli může být všechno úplně jinak.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:16,720 | 21 | |
2. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:16,873 | + 0.153 | 32 |
3. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:17,953 | + 1.233 | 35 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:17,954 | + 1.234 | 42 |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:18,046 | + 1.326 | 36 |
6. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:18,061 | + 1.341 | 35 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:18,100 | + 1.380 | 40 |
8. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:18,133 | + 1.413 | 42 |
9. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:18,140 | + 1.420 | 40 |
10. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:18,167 | + 1.447 | 24 |
11. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:18,485 | + 1.765 | 24 |
12. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:18,733 | + 2.013 | 39 |
13. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:19,024 | + 2.304 | 39 |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:19,047 | + 2.327 | 36 |
15. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:19,096 | + 2.376 | 30 |
16. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:19,219 | + 2.499 | 25 |
17. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:19,322 | + 2.602 | 41 |
18. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:19,335 | + 2.615 | 37 |
19. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:19,543 | + 2.823 | 31 |
20. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:19,670 | + 2.950 | 35 |