Räikkönenův extrémně dlouhý úsek na superměkké směsi
Pirelli: Na pódium po 58 kolech
Staronový mistr světa v Mexiku nevystoupil na stupeň vítězů, který obsadili jeho největší konkurenti. Stěžoval si jako většina ostatních jezdců na pneumatiky, které výraznou měrou ovlivnily závod.
K vítězství v závodě a ke čtvrté příčce znamenající titul vedly dvě různé cesty. Verstappen začínal na použitých ultraměkkých pneumatikávch a při dvou zastávkách ve 13. a 48. kole použil vždy novou superměkkou směs. Hamiltonova varianta byla mírně odlišná. Rovněž začínal na ultraměkké, už v 11. kole přezul na novou superměkkou a ve 47. kole na použitou ultraměkkou. Jeho kolega začínal stejně, ale v 62. kole přidal ještě třetí zastávku, aby na ultraměkké zajel nejrychlejší kolo závodu.
Také Ferrari průběh závodu přiměl k různým strategiím, i když původně nebyly v plánu. Vettel i Räikkönen v 17. kole vyměnili ultraměkké pneumatiky za superměkké. Vettel se ve 47. kole vrátil na ultraměkké, ale Räikkönen dojel až do cíle. Závod absolvoval s jedinou zastávkou a k pódiu dojel na 54 kol starých gumách ze superměkké směsi!
Abychom předešli případným zmatkům ve složitém názvosloví, připomínáme, že v Mexiku se od nejtvrdší po nejměkčí používaly směs superměkká, ultraměkká a hyperměkká…
Nejdelší úseky na jednotlivých směsích zajeli na superměkké Sirotkin (58 kol), na ultraměkké Ocon (39 kol), na hyperměkké Ericsson (16). Nejlepších časů dosáhli na superměkké směsi Verstappen (1:19,186), na ultraměkké Vettel (1:19,522) a na hyperměkké Bottas (1:18,741).
V úterý se v Mexiku uskuteční poslední vývojový test pneumatik Pirelli na sezonu 2019. S vozem Sauber bude jezdit Antonio Giovinazzi. Debut ve voze F1 absolvuje také kolumbijská závodnice Tatiana Calderónová.
Další zajímavé údaje se dozvíte z následující infografiky.