Verstappen je stále při chuti
VC Brazílie – 1. trénink
Nikterak vzrušující ouverturu brazilské velké ceny vyhrál Verstappen, ovšem rozdíly mezi elitními stájemi jsou zatím minimální.
V Sao Paulu má sice víkend propršet, na úvod ale bylo sucho. Těžké černé mraky však pro příští hodiny nevěstily nic dobrého. Vzduch se zahřál na 21 a asfalt na 29 stupňů.
Opět dostala důvěru trojice osvědčených náhradníků. Alonso uvolnil místo Norrisovi, Pérez Latifimu a Ericsson Giovinazzimu. Norris zároveň testoval u svého mclarenu upravenou podobu difuzoru.
Již chvíli před tím, než padla zelená, postával na výjezdu z boxů Ricciardo. Měl k tomu dobrý důvod. V jeho voze bylo totiž vyměněno turbo a protože už bylo v sezoně šesté, Australan pomašíruje na roštu zpátky. Jelikož trest za podobný přestupek nejspíše postihne i další účastníky, bude z nich díky včasnému nástupu do prvního tréninku stát na startu nejvíce vpředu.
Referenční čas 1:20,7 ovšem zajel Räikkönen. Jak už jsme si v poslední době zvykli, mercedesy v této fázi nikam nespěchaly. Po deseti minutách byly jedinými vozy, které neměly za sebou instalační kola.
Ani ostatní se do akce moc nehrnuli. Trať byla zatím dost „nezralá“ a klouzala, což doložil Norris pěknými hodinami.
Ricciardo jako první nasadil nejměkčí dostupnou směs, tedy superměkkou. Dosáhl na ní výkonu 1:10,1, který vzápětí Räikkönen překonal o pět setin vteřiny. Na třetí příčce se usadil Vettel.
Teprve po půlhodině vyjel Hamilton, a také hned na superměkkých pneumatikách. Dříve však dal o sobě vědět jeho kolega Bottas – 1:09,9. Již jistý mistr světa se nenechal zahanbit a trumfnul ho o rovnou půlsekundu. Růžky vystrkoval také Red Bull, protože Verstappen se vklínil mezi duo stříbrných šípů.
Hamilton vedl i v poločase, kdy se vracely zkušební sady gum technikům Pirelli. Na dalších příčkách se usadili Verstappen (+0,0), Bottas (+0,3), Ricciardo (+0,4), Vettel (+0,6) a Räikkönen (+0,7). Zbytku světa dominovaly haasy, do desítky se ještě vešli Leclerc a Ocon.
Sebastian Vettel zrychlil až v závěru tréninku
Nastala pauza, v níž nicméně na sebe upozornil Grosjean, jenž vystrnadil Vettela z pátého místa. Jinak se ti, kteří vážili cestu na okruh, na tribunách dost nudili.
Oživení přinesl necelou půlhodinku před koncem Verstappen, který sesadil o desetinu vteřiny z čela Hamiltona. Potvrdilo se, že motory Renault se zlepšují se stoupající nadmořskou výškou. Interlagos neleží sice tak vysoko jako Mexico City, jen 800 metrů nad mořem, ale i to se patrně projevuje.
Vettel zareagoval, obul čerstvé superměkké pneumatiky a poskočil na druhou příčku. Zástupce tří nejsilnějších týmů tak dělily jen setinové rozdíly. Dobrá zpráva!
Z hostujících jezdců se nejvýše dostal Giovinazzi, chybující Norris i tak předčil Vandoornea. Naopak Latifi skončil úplně poslední.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:09,011 | 16 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:09,060 | + 0.049 | 20 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:09,107 | + 0.096 | 28 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:09,395 | + 0.384 | 23 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:09,573 | + 0.562 | 28 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:09,679 | + 0.668 | 23 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:09,922 | + 0.911 | 28 |
8. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:10,236 | + 1.225 | 15 |
9. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:10,346 | + 1.335 | 28 |
10. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:10,361 | + 1.350 | 34 |
11. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:10,662 | + 1.651 | 34 |
12. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:10,679 | + 1.668 | 34 |
13. | Antonio Giovinazzi | Sauber | Ferrari | 1:10,685 | + 1.674 | 29 |
14. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:10,799 | + 1.788 | 30 |
15. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:10,934 | + 1.923 | 30 |
16. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:11,013 | + 2.002 | 28 |
17. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:11,037 | + 2.026 | 30 |
18. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:11,176 | + 2.165 | 32 |
19. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:11,452 | + 2.441 | 23 |
20. | Nicholas Latifi | Racing Point | Mercedes | 1:11,493 | + 2.482 | 34 |