Leclerca zradila elektronika
Opět se v něm nakoupila frustrace.
Fanoušci Ferrari na tribunách nemohli uvěřit vlastním očím, když viděli Charlese Leclerca opustit druhé místo na trati, vrazit do bariéry a zničit svůj monopost. Během zahřívacího kola. Nejednalo se o jezdcovu chybu, ale o selhání techniky.
„Když jsem přišel o volant, v podstatě jsem jel rovně, protože jsem neměl ani hydrauliku. Ale nemyslím si, že to bylo selhání hydrauliky. Nevím, co to bylo,“ řekl monacký závodník v rozhovoru pro Sky Sports F1 krátce po vystoupení z vozu.
Ferrari o pár hodin později identifikovalo problém v elektronice.
„Ničím takovým vůz dosud netrpěl. Určitě ne v posledních deseti měsících. Bylo to první takové selhání,“ řekl šéf Scuderie Ferrari, Frédéric Vasseur.
Leclerc letos vícekrát přišel o slibně rozehraný víkend a jeho frustraci bylo slyšet v týmové vysílačce.
„Vyplynulo to ze situace, byl jsem velmi frustrovaný,“ přiznává Leclerc v rozhovoru pro Motorsport. „Jsem nešťastný z toho, že ve druhé polovině roku jsem se sice sžil s vozem a můžu mu důvěřovat, ale pak mám třeba startovat druhý, podřídím závodu celý průběh víkendu, ale odjedu pouze šest zatáček. Jsem velmi frustrovaný, ale musím jít dál, soustředit se na poslední dva závody sezony. To je to jediné, co může jezdec udělat.“
Carlos Sainz byl v cíli šestý, s velkou ztrátou i na pátého Lance Strolla z týmu Aston Martin.
„Těžký den. Start nebyl dobrý kvůli problému se spojkou, který jsem měl i včera a přišel jsem o pár míst. V závodě jsem byl schopen předjet oba mercedesy, ale to bylo všechno. Aston Martin, Red Bull a McLaren měly lepší rychlost, šesté místo bylo pro nás maximem,“ řekl Španěl.
Po diskvalifikaci v USA nemohl Leclerc v Brazílii ani odstartovat. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, Sky, úvodní foto: Ferrari