Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedesy zase obuly sedmimílové boty

Mercedesy zase obuly sedmimílové boty

VC Brazílie – 2. trénink

Prověrka sil před zítřejší kvalifikací dopadla nejlépe pro Mercedes, když Bottas nejtěsnějším rozdílem porazil Hamiltona. Verstappen kvůli technickým problémům prostál většinu doby v garáži.

Klimatické podmínky se oproti dopoledni prakticky nezměnily. Teploměr stále ukazoval pouhých dvacet stupňů, jen asfalt se zahřál na stupňů čtyřiatřicet.

Pozorovatelé v boxech zaregistrovali, že mercedesy mají tentokrát namontovány sporné ráfky, o jejichž legalitu se vedou trvalé spory. V prvním tréninku ještě jely se starým provedením.

Tentokrát se šlo hned tvrdě na věc. Räikkönen okamžitě na superměkkých pneumatikách zajel 1:10,6. V čele se neudržel dlouho, protože Vettel zaznamenal 1:10,0, ačkoliv si stěžoval, že auto táhne doprava. Pod hranici 1:10 se jako první podívali Bottas (1:09,7) a také Ricciardo.

Po pouhých deseti minutách byla seance přerušena. Hülkenberg na výjezdu z poslední zatáčky ztratil kontrolu nad vozem, přeletěl trávník a zastavil se až o svodidla. Renault utrpěl četné šrámy, jeho jezdec naštěstí žádné.

Ještě těsně předtím, než zavlály červené praporky, se vrátil do čela Vettel. Udržel se v něm i po restartu, ovšem jen do chvíle, kdy další rudý monopost s Räikkönenem za volantem zvládl kolo za 1:09,5. Naopak vítěz úvodního tréninku Verstappen dosud vůbec nevyjel. Záhy vyšlo najevo, že nejde o taktický záměr, ale o nucenou přestávku, způsobenou netěsností olejové nádrže.

Uplynula půlhodina a schylovalo se k simulaci kvalifikace. Nejprve přezuli na nové superměkké gumy Bottas a Vettel. Prvně jmenovaný dobře začal, ve druhém sektoru ale pokus přerušil. Nedeprimován okamžitě nasadil k dalšímu rychlému kolu. Vettel se mezitím dostal na 1:08,9, jenže Bottas byl ještě o desetinku lepší. Hamilton sice kraloval v prvním sektoru, ale ve výsledku na Fina ztratil tři tisíciny vteřiny.

Hamilton podlehl svému týmovému kolegovi jen o pár tisícin vteřiny 

Za Ricciardem a Räikkönenem zápolili o šestou příčku Grosjean, Leclerc a Magnussen. Grosjean přitom zaostával za Räikkönenem o lichotivé tři desetiny.

Postupně se přecházelo do režimu dlouhých úseků. Změnu v pořadí už mohl přinést jen Verstappenův návrat na dráhu.

Bottas se na stárnoucích superměkkých pneumatikách pohyboval kolem hranice 1:13,0. Vettel a Hamilton přešli na měkkou směs, s mírnou převahou na straně německého závodníka.

Räikkönen tentokrát vůbec nestíhal 

Potom najednou přišly dvě důležité zprávy. Verstappen si vzal přilbu a chystal se na superměkkých gumách dohnat, co se dalo. A meteorologové avizovali, že do třiceti minut přijde déšť (nepřišel...)

Verstappen, ačkoliv se vyvezl za Strollem, neoslnil a zařadil se až na páté místo. Bottas odkroutil na nejměkčí alternativě obutí 23 kol, aniž by měl zásadnější potíže. Zdá se, že v neděli přijde ke slovo jednozastávková strategie. 

Po mexickém debaklu zdají se být vozy Haas opět ve formě 

V kvalifikaci nemáme šanci. Ale závodní tempo nevypadá špatně, zvláště, když trochu omezíme přítlak. Nejvíce ztrácíme na dlouhé rovince do kopce,“ svěřil se rakouské televizi Helmut Marko z Red Bullu. Na trati mezitím zajížděli Vettel a Bottas úctyhodné časy na středních gumách.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:08,846   48
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:08,849 + 0.003 43
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:08,919 + 0.073 42
4. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:09,164 + 0.318 44
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:09,339 + 0.493 28
6. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:09,412 + 0.566 42
7. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:09,769 + 0.923 44
8. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:09,943 + 1.097 44
9. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:10,007 + 1.161 39
10. Esteban Ocon Racing Point Mercedes 1:10,159 + 1.313 45
11. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:10,320 + 1.474 23
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:10,330 + 1.484 44
13. Fernando Alonso McLaren Renault 1:10,332 + 1.486 36
14. Carlos Sainz Renault Renault 1:10,458 + 1.612 48
15. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:10,532 + 1.686 44
16. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:10,569 + 1.723 46
17. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:10,596 + 1.750 26
18. Lance Stroll Williams Mercedes 1:10,662 + 1.816 44
19. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:10,734 + 1.888 46
20. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:11,674 + 2.828 6