Mercedesy zase obuly sedmimílové boty
VC Brazílie – 2. trénink
Prověrka sil před zítřejší kvalifikací dopadla nejlépe pro Mercedes, když Bottas nejtěsnějším rozdílem porazil Hamiltona. Verstappen kvůli technickým problémům prostál většinu doby v garáži.
Klimatické podmínky se oproti dopoledni prakticky nezměnily. Teploměr stále ukazoval pouhých dvacet stupňů, jen asfalt se zahřál na stupňů čtyřiatřicet.
Pozorovatelé v boxech zaregistrovali, že mercedesy mají tentokrát namontovány sporné ráfky, o jejichž legalitu se vedou trvalé spory. V prvním tréninku ještě jely se starým provedením.
Tentokrát se šlo hned tvrdě na věc. Räikkönen okamžitě na superměkkých pneumatikách zajel 1:10,6. V čele se neudržel dlouho, protože Vettel zaznamenal 1:10,0, ačkoliv si stěžoval, že auto táhne doprava. Pod hranici 1:10 se jako první podívali Bottas (1:09,7) a také Ricciardo.
Po pouhých deseti minutách byla seance přerušena. Hülkenberg na výjezdu z poslední zatáčky ztratil kontrolu nad vozem, přeletěl trávník a zastavil se až o svodidla. Renault utrpěl četné šrámy, jeho jezdec naštěstí žádné.
Ještě těsně předtím, než zavlály červené praporky, se vrátil do čela Vettel. Udržel se v něm i po restartu, ovšem jen do chvíle, kdy další rudý monopost s Räikkönenem za volantem zvládl kolo za 1:09,5. Naopak vítěz úvodního tréninku Verstappen dosud vůbec nevyjel. Záhy vyšlo najevo, že nejde o taktický záměr, ale o nucenou přestávku, způsobenou netěsností olejové nádrže.
Uplynula půlhodina a schylovalo se k simulaci kvalifikace. Nejprve přezuli na nové superměkké gumy Bottas a Vettel. Prvně jmenovaný dobře začal, ve druhém sektoru ale pokus přerušil. Nedeprimován okamžitě nasadil k dalšímu rychlému kolu. Vettel se mezitím dostal na 1:08,9, jenže Bottas byl ještě o desetinku lepší. Hamilton sice kraloval v prvním sektoru, ale ve výsledku na Fina ztratil tři tisíciny vteřiny.
Hamilton podlehl svému týmovému kolegovi jen o pár tisícin vteřiny
Za Ricciardem a Räikkönenem zápolili o šestou příčku Grosjean, Leclerc a Magnussen. Grosjean přitom zaostával za Räikkönenem o lichotivé tři desetiny.
Postupně se přecházelo do režimu dlouhých úseků. Změnu v pořadí už mohl přinést jen Verstappenův návrat na dráhu.
Bottas se na stárnoucích superměkkých pneumatikách pohyboval kolem hranice 1:13,0. Vettel a Hamilton přešli na měkkou směs, s mírnou převahou na straně německého závodníka.
Räikkönen tentokrát vůbec nestíhal
Potom najednou přišly dvě důležité zprávy. Verstappen si vzal přilbu a chystal se na superměkkých gumách dohnat, co se dalo. A meteorologové avizovali, že do třiceti minut přijde déšť (nepřišel...)
Verstappen, ačkoliv se vyvezl za Strollem, neoslnil a zařadil se až na páté místo. Bottas odkroutil na nejměkčí alternativě obutí 23 kol, aniž by měl zásadnější potíže. Zdá se, že v neděli přijde ke slovo jednozastávková strategie.
Po mexickém debaklu zdají se být vozy Haas opět ve formě
„V kvalifikaci nemáme šanci. Ale závodní tempo nevypadá špatně, zvláště, když trochu omezíme přítlak. Nejvíce ztrácíme na dlouhé rovince do kopce,“ svěřil se rakouské televizi Helmut Marko z Red Bullu. Na trati mezitím zajížděli Vettel a Bottas úctyhodné časy na středních gumách.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:08,846 | 48 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:08,849 | + 0.003 | 43 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:08,919 | + 0.073 | 42 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:09,164 | + 0.318 | 44 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:09,339 | + 0.493 | 28 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:09,412 | + 0.566 | 42 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:09,769 | + 0.923 | 44 |
8. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:09,943 | + 1.097 | 44 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:10,007 | + 1.161 | 39 |
10. | Esteban Ocon | Racing Point | Mercedes | 1:10,159 | + 1.313 | 45 |
11. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:10,320 | + 1.474 | 23 |
12. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:10,330 | + 1.484 | 44 |
13. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:10,332 | + 1.486 | 36 |
14. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:10,458 | + 1.612 | 48 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:10,532 | + 1.686 | 44 |
16. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:10,569 | + 1.723 | 46 |
17. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:10,596 | + 1.750 | 26 |
18. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:10,662 | + 1.816 | 44 |
19. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:10,734 | + 1.888 | 46 |
20. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:11,674 | + 2.828 | 6 |