Inženýr se téměř rozplakal, vzpomíná Gasly
Lidé od Hondy dávají do své práce celé srdce
Pamatujete si kvalifikaci na loňskou Velkou cenu Japonska? Oba vozy Toro Rosso postoupily do finálové části kvalifikace. Pomohlo tomu proměnlivé počasí, loterie s pneumatikami i nějaký ten červený praporek, ale velké zásluhy se připisovaly novým motorům Hondy, která se na domácí závod pečlivě připravovala. Krásný úspěch pro Japonce, kteří si před třemi lety museli vyslechnout "motor GP2!", známou to hlášku Fernanda Alonsa. Ani tato sobota se ale neobešla zcela bez technických problémů, což motorového inženýra vozu Pierra Gaslyho Kejsuke Minatoju téměř dohnalo k slzám.
"V kvalifikaci v Suzuce jsme obsadili sedmé místo, ale měli jsme mít šesté nebo páté," vzpomíná Francouz, jenž byl v ten den poražen týmovým kolegou. "Na rovinkách jsem ztratil tři desetiny a po kvalifikaci jsem za ním zašel. Já jsem byl trošku zklamaný, přesto, že to byl dobrý výsledek, ale on téměř plakal, protože mi nezajistil přístup k plnému potenciálu motoru. Je skvělé vidět, že lidem kolem vás tak záleží na výsledcích."
Jak dlouho potrvá, než dá Honda Red Bullu výkon na úrovni Mercedesu a Gasly bude moci pravidelně bojovat o vítězství?
"Vývoj nikdy není konzistentní. Někdy uběhne osm měsíců a vy neobjevíte nic zásadního, ale pak něco prostě zafunguje na dynamometru a zničehonic získáte čtyři desetiny sekundy. Nic takového jako kontinuální vývoj neexistuje," je přesvědčen Gasly.