Toro Rosso se může soustředit na pár klíčových oblastí
Velká část práce ubyla díky Red Bullu
Odhalení vozu STR14 potvrdilo, na co nás vedení týmu Toro Rosso upozorňovalo již od minulého léta. Zadní část je mimořádně podobná loňskému Red Bullu, protože ten v rámci užší spolupráce dodal většinu z ní. Stejný motor Honda v kombinaci se stejnou převodovkou, zavěšením kol a dalšími věcmi mají ve finále za následek, že i aerodynamika musí být velmi podobná. Minimálně část vozu je tedy na špičkové úrovni, přestože Red Bull Racing už může být se svým konceptem krok napřed, a malý tým má možnost více se věnovat zbylým částem.
"Z pohledu navrhování a konstrukce vozu se nic nezměnilo," řekl během prezentace zástupce technického ředitele Jody Egginton. "Jen si pohráváme s o něco menším množstvím proměnných, což nám ale při omezených zdrojích dává možnost soustředit se na jiné věci a v konečném důsledku navrhnout lepší vůz.
V tomto případě jsme se více soustředili na design samotného šasi, brzdové kanálky, zavěšení předních kol a integraci palivového a chladicího systému. Výsledkem toho je štíhlejší karoserie a nižší hmotnost. Mohli jsme se více věnovat vývoji aerodynamiky.
Co se pravidel týče, šasi je naše, naše duševní vlastnictví, stejně jako přední zavěšení a všechny části chladicího systému, komponenty pro uchycení pohonné jednotky a sloupek řízení. Zadní část poskytl Red Bull Technology. Největší změnou pro nás je, že jsme dostali převodovou skříň a zadní zavěšení, přestože velká část interních dílů převodovky je velmi podobná těm, které jsme používali dosud."
Společná záď od Red Bull Technology použitá ve vozech dvou stájí přirozeně usnadní práci Hondě, která tak nemusí brát ohled na dva odlišné koncepty, jak by tomu bylo v případě dodávek dvěma nespolupracujícím týmům.