Bude F1 doménou Amazonu nebo Yahoo?
Velcí digitální hráči si už brousí zuby
Zvoní klasickým televizním společnostem ve F1 hrana? Podle nejvyššího představitele Liberty Media Grega Maffeie ano.
Na jednom semináři na Floridě vyjádřil přesvědčení, že do byznysu brzy vstoupí giganti z digitální sféry. „Yahoo a Amazon už delší dobu se sportem experimentují,“ uvedl.
Důkazem budiž aktivity Amazonu ve fotbale, kdy vlastní audia práva na německou Bundesligu a od příští sezony bude vysílat přímým přenosem dvacet zápasů anglické nejvyšší soutěže. Do jeho hledáčku se dostává i formule 1.
Greg Maffei očekává brzký příchod digitálních koncernů do F1
„Když vezmeme v úvahu dosah a fanouškovský zájem o ni, získáváme za vysílací licence žalostně málo peněz. V tom máme ještě obrovské rezervy,“ udeřil hřebíček na hlavičku Maffei. Cestou k jejich odstranění jsou dramatičtější souboje na trati, ale i mezi zájemci o televizní práva.
„Určitě se časem dostaví velcí digitální hráči. Nesmíme ale hledět jen na příjmovou stránku. Bylo by velkou chybou, kdyby se F1 objevovala pouze na placených kanálech. Určitě by došlo k poklesu sledovanosti,“ hasil Maffei hned v zárodku případné námitky. Málo diváků totiž automaticky znamená i nižší zájem ze strany sponzorů.