Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nemá smysl kopat do motorového oddělení, míní Hülkenberg

Nemá smysl kopat do motorového oddělení, míní Hülkenberg

Francouzští motoráři opět nenaplnili sliby

Tým Renault mohl minulý víkend z Bahrajnu odcházet s hlavou alespoň trochu vztyčenou. Po závodě v Albert Parku se na závodním okruhu as-Sachír sice definitivně potvrdilo, že tovární tým Renaultu se rychlostně nijak zásadně neodtrhl od středu pole a ani letos nebude bojovat o vítězství nebo alespoň stupně vítězů, ale alespoň oba vozy držely dobře bodované pozice. Jenže v 53. z 57 kol náhle a téměř na stejném místě okruhu museli oba závodníci odstoupit.

V obou případech se jednalo o technickou závadu, v obou případech to bylo selhání pohonné jednotky, ale co je ještě horší, byly to dvě rozdílné poruchy. Nico Hülkenberg měl blíže nespecifikovanou poruchu motoru, Daniel Ricciardo doplatil na závadu MGU-K, která už předtím v Austrálii zastavila mclaren Carlose Sainze. Hülkenberg se přitom na body probil z chvostu pole, na němž se ocitl kvůli problému s mapováním motoru v kvalifikaci. Šéf týmu Cyril Abiteboul na místě činu nazval selhání nepřijatelným. Možná i proto se Hülkenberg snaží zmírnit tlak na francouzské motoráře, kteří ale evidentně neodvedli očekávanou práci.

"Těžko se mi s tím smiřuje. Ale nejen mně. Všem," řekl německý závodník. "V takových situacích si nejvíce uvědomujete, že F1 je týmový sport. Lidé ve Viry, stejně jako všichni ostatní, musejí být moc zklamáni a nemá smysl kopat do nich. Musíme pracovat jako tým a navzájem si pomáhat."

Boj o čelo středu pole, který Hülkenberg s Renaultem absolvoval již loni, bude asi jediným reálným cílem.

"Jsme v balíku uprostřed pole. Haas možná někde bude viditelně rychlejší, ale jsme někde přibližně na jeho úrovni. Asi se to bude měnit trať od trati, ale od začátku roku mám pocit, že jsme ve velmi těsném boji. Jak jste viděli, McLaren byl hned za námi a Alfa také, takže budou rozhodovat maličkosti," konstatoval Hülkenberg.