Devítka učinila další krok směrem ke konkurenční sérii
Grand Prix Racing x Formule 1.
Týmy formule 1 a automobilky připravující konkurenční sérii, která by mohla být spuštěna po vypršení stávající Concordské dohody v roce 2007, odcházely ze čtvrtečního setkání s dohodou bojkotovat schůzku organizovanou FIA.
Devět týmů, tedy všechny stáje s výjimkou Ferrari, se na schůzce v Londýně opět o krok posunulo směrem k odklonu od formule 1 Bernieho Ecclestona.
Prezident FIA Max Mosley pozval všechny týmy na 15.dubna do Paříže. Předmětem schůzky měla být diskuse nad technickými nařízeními, která by mohla vstoupit v platnost od roku 2008.
"Nikdo se schůzky s Maxem nezúčastní. Vydáme k tomu tiskovou zprávu," uvedl výkonný ředitel BAR Nick Fry.
Na schůzce devíti měly být prezentovány výsledky čtyř pracovních skupin – sportovní, technické, právní a mediální. Vize týmů a automobilek tak začíná nabývat konkrétní obrysy.
Bylo rovněž potvrzeno nové jméno série. Původní označení GPWC se změnilo na Grand Prix Racing. Návrh podoby nové série by měl být dokončen ještě letos.
"Dnešní schůzka byla dalším velmi pozitivním krokem vpřed. Všichni přítomní dospěli k dohodě a jsou připraveni přidávat ke společné vizi Grand Prix Racing další myšlenky," dodal nový předseda skupiny Burkhard Goeschel z BMW.
"Proti 16.únoru, kdy došlo v Clivedenu k dohodě nad základními principy fungování, jsme se posunuli o velký krok vpřed. Dnes jsme se zabývali množstvím konkrétních návrhů. Rovněž jsme se dohodli na konkrétním plánu představení naši společné vize.
Těšíme se na pokračování konstruktivního dialogu ohledně budoucnosti Grand Prix Racing. Nejdříve však musíme dokončit proces, kterým jsme se vydali."
Ferrari je zatím kvůli svému negativnímu postoji k omezení testování v izolaci. Maranellští se navíc upsali F1 Bernieho Ecclestona až do roku 2012.
Na poslední schůzku, kterou svolala FIA kvůli změně technických nařízení, se objevilo pouze Ferrari.
Aliance automobilek sestává z firem BMW, Renault, DaimlerChrysler, Honda a Toyota. Ty chtějí větší podíl na příjmech z formule 1, větší možnost ovlivňovat dění a transparentnější prostředí.
Dnes končí většina peněz v Ecclestonově holdingové společnosti SLEC, kterou nově kontrolují tři banky - BayernLB, JPMorgan a Lehman Brothers.