Po zastávce bude lepší tvrdá nebo střední směs?
Prognóza Pirelli pro závod
Popáté v sezoně budou stát v první řadě na startu oba mercedesy. Do poslední chvíle se zdálo, že souboj s časem znovu ovládne Valtteri Bottas, ale jeho čas nakonec o 86 tisícin vteřiny překonal Lewis Hamilton.
Brit získal už své 85. pole position, z toho teprve druhé v Monaku. Cenu od Pirelli, nazvanou Pirelli Pole Position Award, mu předal Jackie Stewart (na úvodním snímku).
Hamilton dosáhl svého nejlepšího času stejně jako ostatní soupeři na nové nejměkčí směsi pneumatik. Ta je totiž v ulicích Monte Carla mnohem rychlejší. Na druhé straně je její životnost hodně omezená. Odborníci Pirelli se domnívají, že vítěz stejně jako loni zastaví jen jednou.
Nejrychlejší by měla být strategie přezutí z měkké na tvrdou směs v 10. až 22. kole. Jen nepatrně pomalejší vychází výměna měkké za střední v 18. až 25. kole. Další variantou, ale nikoli tak výhodnou, jsou dvě zastávky s přezutím z měkké na měkkou v 10. až 12. kole a z měkké na tvrdou po dalších 10 až 12 kolech.
Napětí při návratu z boxů na trať si asi tentokrát moc neužijeme
Okna pro zastávky jsou tentokrát velmi široká a hodně je mohou ovlivnit případná vyjetí virtuálního nebo skutečného safety caru. Protože o kolize není v Monaku nikdy nouze, je to prognóza velmi pravděpodobná, podle statistik dokonce 80 %.
Klíčovou bude také otázka správného zahřátí pneumatik. Už v kvalifikaci si někteří přední jezdci stěžovali, že se jim to příliš nedařilo.
Nejdelší úsek zatím ujeli na tvrdé směsi Pérez (24 kol), na střední Giovinazzi (38) a na měkké Ricciardo (24). Na tvrdé směsi dosáhl nejlepšího času Magnussen (1:13,985), na střední byl nejrychlejší Hamilton (1:11,926) a na měkké Hamilton (1:10,166).
Podívejme se nyní, jaké pneumatiky mají jednotliví jezdci k dispozici.