Bourdais vítězí v Long Beach
Newman/Haas - vítězství v Long Beach po 18 letech
81 kol - 159,408 mil
slunečno
4 žluté fáze, celkem 12 kol
Sebastien Bourdais možná podle svého názoru nestrávil v zimě v kokpitu monopostu Champ Cars tolik času, kolik chtěl, ale přesto dokázal inteligentní a dostatečně rychlou jízdou porazit všechny své konkurenty a přivézt Paulu Newmanovi a Carlu Haasovi po 18 letech další vítězství v tolik ceněné GP Long Beach.
Bordais vedl v závodě 37 z celkových 81 kol, zajel nejrychlejší kolo závodu a získal i bod za největší zlepšení v závodu oproti pozici na startovním roštu.
Tracy se ujal vedení hned na startu, ale již ve třetím kole se před něj dokázal prosmýknout v zatáčce č. 1 Bruno Junqueira. V 11. kole po restartu z první žluté fáze závodu, kterou způsobil Nelson Philippe, však Tracy dokázal získat první místo zpět.
První větší přesuny v poli přinesly první zastávky v boxech, které vynesly na čelo chytře jedoucího Francouze. Jak se jednou dostal vpřed, začal ujíždět zbytku startovního pole. Ve 43. kole zůstal na trati pro problémy s převodovkou Sperafico, což o kolo později způsobilo další žlutou fázi. Bylo však ještě příliš brzy na poslední zastávku v boxech, nicméně Bourdaisův náskok byl anulován. Navíc Tracy a Dominguez měli k dispozici ještě sadu měkkých pneumatik, zatímco Bourdais nikoliv.
V 46. kole byl závod restartován a v 50. kole bylo pořadí: Bourdais, Tracy, Junqueira, Dominguez a Wilson. V 58. kole zajel z vedoucí skupiny jako první na poslední zastávku do boxů Alex Tagliani, následován v dalším kole týmovým kolegou Timo Glockem a v 61. kole Bruno Junqueirou. O několik kol později vjeli do boxů tankovat současně i Bourdais a Tracy, Dominguez, Allmendinger a Servia.
Tracy a Dominguez dostali měkkou směs, zatímco Bourdais standardní tvrdší. Projevilo se to téměř okamžitě a Tracy po výjezdu z boxů zvýšil tlak na Bourdaise. V 64. kole však Tracyho výrazně zpomalil jeden z jezdců o kolo zpět. Ve vedení byla zatím díky poněkud odlišné palivové strategii trojice Bremmer, Vasser a Ranger, všechni tři ale ještě museli jednou do boxů.
Tracy začal ztrácet na Bourdaise a dostal se naopak na čas pod tlak stájového kolegy Domingueze. Bourdais přitom na tvrdší směsi dokázal zajíždět rychlejší časy než jeho pronásledovatelé na měkčích pneumatikách. V 70. kole museli do boxů i Vasser a Ranger a pořadí tak bylo: Bourdais, Tracy, Dominguez, Junqueira, Wilson.
O dvě kola později nezvládl svůj vůz Andrew Ranger v zatáčce číslo 6 a způsobil žlutou fázi, což umožnilo, aby se celé pole sjelo dohromady. Bourdais měl však stále k dispozici 24 sekund funkce krátkodobého zvýšení výkonu motoru (push to pass), zatímco jeho pronásledovatelé výrazně méně.
V 76. kole byl závod restartován a začalo posledních pět napínavých kol. Junqueira se dostal hned po restartu před Domingueze a toho v 78. kole předjel navíc i Wilson. V 80. kole se začalo kouřit z vozu Alexe Taglianiho a v následujícím kole dostal černou vlajku. Dominguez mezitím musel ještě odrážet útoky nováčka série Timo Glocka.
Na čele se však už více nezměnilo a Sebastien Bourdais dokázal poprvé zvítězit v GP Long Beach, před Tracym a Junqueirou.
p. |
Jezdec | Tým |
Ztráta |
1. |
S.Bourdais | Newman/Haas Racing |
0.0000 |
2. |
P.Tracy | Forsythe Racing |
4.137 |
3. |
B.Junqueira | Newman/Haas Racing |
5.446 |
4. |
J.Wilson | RuSPORT |
6.270 |
5. |
M.Dominguez | Forsythe Racing |
7.917 |
6. |
T.Glock | Rocketsports Racing |
8.501 |
7. |
R.Bremmer | HVM Inc. |
8.999 |
8. |
A.J.Allmendinger | RuSPORT |
10.945 |
9. |
J.Vasser | PKV Racing |
14.806 |
10. |
C.da Matta | PKV Racing |
16.074 |
11. |
O.Servia | Dale Coyne Racing |
18.719 |
12. |
B.Wirdheim | HVM Inc. |
19.651 |
13. |
R.Hunter-Reay | Rocketsports Racing |
20.034 |
14. |
M.Marshall | Team Australia |
1 kolo |
15. |
A.Tagliani | Team Australia |
1 kolo |
16. |
F.Del Monte | Jensen Motorsports |
7 kol |
17. |
A.Ranger | Mi-Jack/Conquest Racing |
havárie |
18. |
N.Philippe | Mi-Jack/Conquest Racing |
20 kol |
19. |
R.Sperafico | Dale Coyne Racing |
závada |
Všechny časy neoficiální