Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda takticky zlomila pečeť na Kvjatově pohonné jednotce

Honda takticky zlomila pečeť na Kvjatově pohonné jednotce

Více trestů teď, méně později

Honda udělala taktické rozhodnutí a zlomila pečeť na MGU-H i turbu náležících Daniilu Kvjatovi, přestože je nehodlá během tohoto víkendu použít. Výhoda vznikne o pár týdnů nebo měsíců později díky malému oklamání pravidel.

Pohonná jednotka vozu F1 je rozdělena na šest částí a na každou se vztahuje limit na jezdce a sezonu. Spalovací motor, MGU-H a turbo jsou omezeny na tři kusy za sezonu, MGU-K, řídící elektronika a baterie na dva. Za první porušení pravidla u každého komponentu jezdec dostane trest ztráty 10 míst na startu velké ceny, za každé další u stejného komponentu pouze pět míst. A o tohle právě jde.

Jelikož Honda do Francie opět přivezla novou verzi své letošní pohonné jednotky, bylo už prakticky jisté, že Kvjat bude kvůli trestům startovat z chvostu pole a další tresty mu už příliš (nebo vůbec) neublíží. Porušením pečetí na turbu a MGU-H, což se počítá jako použití dílu, Honda dosáhla toho, že Kvjatovi bude započítán trest ztráty deseti míst na startu za každou z nich. Další pravidlo říká, že když jezdec vymění více než tři komponenty, automaticky dostane trest startu z posledního místa, ale to je teď vedlejší. Důležité je, že když bude Kvjat v budoucnosti opravdu potřebovat nové turbo nebo MGU-H, za výměnu mu už bude udělen pouze trest ztráty pěti míst.

Novou verzi svého spalovacího motoru má také Renault, ale pouze ve voze Daniela Ricciarda. Francouzská automobilka si pospíšila, aby dala svému týmu na domácí půdě pár koňských sil navíc. Nevíme, zda zatím opravdu existuje pouze jeden exemplář Spec B, ale Ricciardo byl jasnou volbou. Nico Hülkenberg totiž za nejbližší výměnu ztratí deset míst na startu, což se před francouzským publikem nehodí.