Gasly začíná mít velký problém
Nepřijatelné výkony, ctrl+alt+del a sněhová koule
Nemohli jste si nevšimnout, že Pierre Gasly minulou neděli dostal kolo od týmového kolegy. Ten kolega závod vyhrál a Gasly dojel až na sedmém místě, když ho za sebou nechal i jeden z vozů středu pole. I když je tím kolegou Max Verstappen a mladý Francouz jede pouze druhou kompletní sezonu, z toho první ve velkém týmu, tak takto to dál nejde.
"Není snadné být týmovým kolegou Maxe Verstappena, protože je mimořádně talentovaný," řekl Helmut Marko v rozhovoru pro agenturu APA. "Ale Gaslyho výsledky a jeho rychlost, to nemůžeme akceptovat. Ve dvou předchozích závodech, v Kanadě a ve Francii, byl horší, než jsme od něj očekávali. Rozdíly mezi ním a Maxem jsou příliš velké.
Naším úkolem je dosáhnout, aby se lépe sžil s vozem, jenže zároveň nechceme dělat příliš velké kompromisy ve věcech, které jsou hlavními přednostmi našeho auta. Dobře se podíváme na jeho šasi, či s ním náhodou něco není. Byl zvyklý začínat s Verstappenovým nastavením a poté jej upravovat dle svého jezdeckého stylu. Jenže se musí více soustředit na svou jízdu, ne mluvit Adrianovi Neweymu do toho, jak se staví závodní vůz."
I šéf týmu Red Bull Christian Horner již otevřeně říká, že Gasly potřebuje něco zásadně změnit: "Víme, že je rychlý, že má velký potenciál, pouze potřebuje ctrl+alt+del (restart) ve své hlavě a začít od začátku. Částí jeho problému je, že Max je každý víkend úžasný a on je pak pod o to větším tlakem."
Gasly sám po posledním závodě mluvil o sněhové kouli, která se na něj nabalila, že se z malého problému stal velký. Jenže ten "malý" problém začal tím, že se na rozdíl od Verstappena nebyl schopen dostat před vozy středu pole.
"Zasekl jsem se za jinými vozy a ztratil tam spoustu času," řekl jezdec Red Bullu. "Nabalovalo se to jako sněhová koule. Čím více času jsem strávil za jiným vozem, tím více vyskočily všechny teploty a o to těžší jsem to měl s předjížděním Kimiho (Räikkönena) a dalších. Po zastávce v boxech jsem zatlačil až příliš a za pár kol si zničil přední pneumatiky. Potom jsem zápasil s puchýři. Neuhlídal jsem si to, proto jsem to pak měl tak těžké."
Zdá se, že Gasly může doplácet na to, že vůz byl postaven na míru Verstappenovi.
"Max je s vozem totálně spokojený, o mně se to říct nedá. Někdy najdeme správný směr, jindy je to komplikovanější," posteskl si.