Grosjean nasadí aerodynamiku z Melbourne
Zpět k tomu, co ještě fungovalo?
Haas na tom už od začátku sezony nebyl tak dobře, jak se od něj po loňském úspěchu očekávalo, ale v poslední době se ještě zhoršil. Prozatímním vrcholem v tomto směru byla VC Rakouska, kde Kevin Magnussen dojel až za Georgem Russellem z Williamsu. A technické oddělení týmu je bezradné, protože se stále nepodařilo identifikovat zdroj problémů. Tedy důvod neschopnosti uhlídat si teplotu v pneumatikách a přenést jakžtakž dobré kvalifikační tempo do závodu. Ke slovu se proto dostávají extrémní opatření.
Romain Grosjean pojede celý víkend VC Velké Británie s původním aerodynamickým nastavením ze samého začátku sezony. To znamená staré přední přítlačné křídlo a koncové lišty, části difuzoru, ale i původní podlahu a další věci. Magnussen pojede s aktuálním nastavením, takže inženýři nasbírají mnoho zajímavých dat, které je snad v pátrání posunou o něco dál.
"Když jsme v Barceloně nasadili nové věci, ne zcela mě přesvědčily," vysvětluje francouzský pilot. "Ale podle dat to byl krok vpřed, takže jsme si je nechali. Po pár závodech jsem ale zjistil, že se starými se mi jezdilo lépe, takže jsem to chtěl vrátit. Vrátit ten pocit. Jenže poslední dva závody byly tak slabé, že evidentně potřebujeme lépe pochopit, co se to stalo.
V dřívější části roku jsme měli velmi dobré kvalifikace, problémem byla závodní rychlost. Řekl bych, že jsme již pochopili, v čem byl problém v Číně i v Bahrajnu, co jsme měli udělat jinak. To byla pozitivní část roku, protože jsme viděli potenciál, který jsme v posledních dvou závodech neměli. Řekl bych, že v posledních třech závodech jsem z vozu ždímal maximum. Kevin byl lepší v kvalifikaci, ale (v Rakousku) jsem ho téměř dvakrát předjel o kolo. Přesto jsem byl pouze šestnáctý."