Barcelonu se prý podaří zachránit
Kam ale natlačit případný dvaadvacátý závod?
Vypadnutí okruhu Barcelona-Catalunya z kalendáře velkých cen jsme měli za už prakticky hotovou věc, ale karta se začíná otáčet. Přesněji, otáčí ji španělská vláda.
Politici na Pyrenejském poloostrově se vzpamatovali v hodině dvanácté a prý už odsouhlasili přibližně 23 milionů dolarů na podporu VC Španělska 2020. Na obzoru je tedy dobrá šance dosáhnout podepsání jednoletého kontraktu. To sice není to, co by majitelé F1 preferovali, ale vzhledem k politické situaci mohou mít pochopení. Katalánští politici jsou stále na nože s těmi v Madridu. Region má mnoho závažných problémů, trpí nestabilitou a Barcelona nevypíše šek na 100 milionů dolarů za čtyřletý kontrakt.
Je tu ale problém, v kalendáři nastává přetlak velkých cen. Příští rok se má závodit v Nizozemsku i ve Vietnamu, britský Silverstone už má podepsanou smlouvu, italská Monza k ní má velmi blízko, v Mexiku se jedná se soukromými investory, takže s vyškrtnutím je smířen pouze německý Hockenheimring.
Snadno se může stát, že příští rok bude šampionát sestávat z 22 závodů, což by byl nový historický rekord a velká zátěž pro zaměstnance deseti týmů. Změnu by museli odsouhlasit šéfové týmů, kterým prý bylo v Maďarsku jako protiopatření nabídnuto zkrácení předsezonních i sezonních testů. Podle Claire Williamsové zaměstnance děsí pomyšlení na triple-header, anglický pojem pro tři závody v průběhu tří víkendů v řadě. Alternativou je zkrácení letní dovolené.