Grosjean se rozloučí s australským nastavením
Ale možná se k němu zase vrátí
Haas budí již delší dobu pozornost svým přístupem k nastavení vozů. Ten, do něhož usedá Romain Grosjean, totiž stále používá počáteční, tedy z VC Austrálie.
Americký tým upadl do značných technických problémů a zmíněný postup je možné označit jako z nouze ctnost. Francouz však s ním byl mnohdy úspěšnější než jeho kolega Kevin Magnussen s vylepšenou verzí.
Experiment ovšem nyní končí, alespoň pro nejbližší dva podniky. Na vysokorychlostních tratích ve Spa-Francorchampsu a v Monze by totiž varianta z Melbourne nefungovala. „Ještě jsme nepřijali konečné rozhodnutí, ale s největší pravděpodobností budou všechna křídla upravena na menší přítlak,“ prozradil Grosjean.
Současně nevyloučil, že se v Singapuru vrátí k původní podobě: „Byli bychom ale mnohem raději, kdybychom našli řešení pro současnou specifikaci. Když nastane dobrý den a my trefíme správné okno pro pneumatiky, je definitivně lepší. Potřebujeme ho jen ještě důkladněji otestovat.“
I Romain Grosjean ví, že kámen úrazu spočívá v pneumatikách
A především přijít na to, proč se do něj vkládaná očekávání nenaplňují. „Provedli jsme srovnávací zkoušky, abychom situaci lépe pochopili. Půjdeme s ním znovu do aerodynamického tunelu. Máme na to, abychom, s troškou nezbytného štěstí, na to přišli. Takovéto zkušenosti nám pomáhají dále růst,“ uvedl Grosjean.
„Je třeba přijít na správný mechanismus koexistence vozu a pneumatik,“ zdůraznil šéf Haasu Günther Steiner. „Gumy určují, jak bude účinná aerodynamika a v tom zatím tápeme. Chceme se s tím vypořádat co nejdříve, jinak by se problém mohl přenést i do auta pro rok 2020. Hlavně nesmíme propadnout panice, ta k ničemu nevede.“