Kubicu zradil spalovací motor
Jezdec si nejprve myslel, že to nebude vážné
Kvalifikaci na Velkou cenu Belgie přerušily v její první části dva incidenty, za nimiž stály poruchy pohonných jednotek. Z boje vyřadily nejprve Roberta Kubicu a posléze také Antonia Giovinazziho.
Williams následně potvrdil, že za Polákovým předčasným koncem stál problém se spalovacím motorem. Sám Kubica se nejprve domníval, že na vině je hybridní motorgenerátor.
Z výkonu týmu v kvalifikaci neměl zjevně radost ani přihlížející Sir Frank Williams
„Již na rovince jsem cítil, že ztrácím výkon. Nebyl jsem si jistý, odkud tento problém pochází. Nedělalo to žádný zvláštní hluk, tudíž jsem si myslel, že jsou potíže s hybridem. Pak jsem ale uviděl v zrcátku kouř. Uvědomil jsem si tedy, že tím to být nemůže a že se jedná o něco závažnějšího. Je to sport a může se to stát,“ uvedl smířeně.
Zatímco zítra musí vítěz Velké ceny Kanady 2008 očekávat další náročný závod, při svém dosud posledním startu ve Velké ceně Belgie před devíti lety měl rodák z Krakova úplně jiné ambice. Tehdejší pilot Renaultu se zde totiž umístil na třetí příčce, když doprovodil na pódium vítězného Lewise Hamiltona z McLarenu a druhého Marka Webbera, hájícího barvy Red Bullu. Jednalo se o Kubicovo poslední umístění mezi nejlepšími třemi ve F1.