Vettel byl najednou bez energie
Taktické hrátky budou mít ještě dohru
Kdo měl možnost sledovat pouze úvodní část dnešní Velké ceny Ruska, patrně bude nad konečným výsledkem vrtět hlavou. Ferrari závod ideálně rozjelo, jenže potom se něco zadrhlo. Svádět to pouze na Vettelův výpadek nelze.
Zřejmě ve snaze napravit „křivdu“ ze Singapuru vedení Scuderie rezolutně cpalo do čela Leclerka. Navzdory tomu, že Vettel skvěle odstartoval a s využitím větrného pytle se v úvodní zatáčce před svého kolegu protáhl.
Hoši patrně ještě dneska hodí řeč
„Já jsem moji část dohody v podstatě naplnil. Myslím, že si o tom ještě interně promluvíme,“ volil opatrná slova rozčarovaný Vettel. „Moc jsem nechápal, proč mám Charlese tak brzy pouštět před sebe. Jel jsem si proto dál po svém a vycházelo mně to.“
Všeho však jen do času. „Po zastávce, která přišla možná příliš pozdě, jsem najednou zjistil, že v baterii nemám žádnou energii. Chybělo mně takových 160 koní. Byl jsem požádán, abych odstavil vůz, což jsem také udělal,“ konstatoval. S největší pravděpodobností tedy selhala jednotka MGU-K.
Ani Leclerc se o týmové režii nehodlal příliš šířit. „Vždy věřím stáji,“ vyjádřil se navýsost diplomaticky. „Měli jsme za úkol udržet na konci postartovní rovinky první a druhé místo. Nevím přesně, co se dělo dále. Více tomu porozumím, až si pohovořím s týmem.“
V dalším průběhu si vylámal zuby na finské žule: „Ale Valtteriho tempa jsme bezpochyby dosahovali také. Jenže stav zadních pneumatik se stával stále choulostivějším. Jakmile jsem se mu přiblížil na 1,5 sekundy, začaly se přehřívat. Přesto byl závod z mého pohledu okay. Mercedes byl dnes o hodně rychlejší než v kvalifikaci. Je třeba zjistit, proč.“