Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sainz byl jako na horské dráze

Sainz byl jako na horské dráze

Jednou dole, dvakrát nahoře.

Carlos Sainz je nakonec moc rád za své pódiové třetí místo ve Velké ceně Ruska, přestože dlouho po výborném startu vedl závod a jistě doufal i ve vítězství. Vysoké tempo a kontrolování Landa Norrise ve zpětných zrcátkách si vyžádalo svou daň na pneumatikách a jezdec Ferrari po časné zastávce v boxech vypadl nejen z boje o vítězství, ale také z pódiových pozic.

"Prvních sedm nebo osm kol jsem v pohodě vedl závod, ale pak se středně tvrdé pneumatiky začaly drolit a Lando se dostal přede mě," vysvětluje Sainz. "Byl jsem jedním z prvních v boxech a na trať jsem se vrátil do vláčku za Valtterim (Bottasem). Takže to už vypadalo opravdu špatně."

Tvrdší pneumatiky fungovaly na červeném voze lépe a Sainz se na třetí příčku dostal ještě předtím, než začalo pršet. Déšť byl pouze další komplikací, kvůli které se před něj dostal Verstappen, ale daleko za něj spadl Norris, takže mu zůstalo zasloužené třetí místo.

"Když jsem se 10 kol před cílem ocitl před Pérezem a na třetím místě, řekl jsem si: "Dobře, teď už jen tuto šanci nepustit." Na tvrdých pneumatikách jsem byl rychlý, jenže začalo pršet. Pětka a sedmička byly mokré a všichni na tvrdých měli problém vůbec udržet svůj vůz na trati. Střední poskytovaly o něco více přilnavosti.

Přemýšlel jsem, že zajedu pro měkké pneumatiky, pouze abych se nevyboural a zvládl to do cíle. Nakonec jsem pouze čtyři kola před šachovnicovou vlajkou dostal gumy do přechodných podmínek a bylo z toho třetí místo. Takže jsme dobře reagovali a máme dobrý výsledek, ačkoli cesta na stupně vítězů byla trochu náročnější, než jsem čekal po tom, co jsem ve druhé zatáčce závodu přebral vedení."

Sainz přebral vedení závodu, ale vysoké tempo udržel pouze pár kol. Foto: Ferrari

Zdroj: Racer, úvodní foto: Ferrari