Ricciardo by v Red Bullu přišel o svého inženýra
I proto přestoupil do Renaultu
Už uběhl více než rok od chvíle, kdy Daniel Ricciardo oznámil přestup z Red Bullu do Renaultu. Ještě není konec sezony, ale je zcela evidentní, že Red Bull je i s motorem Honda mnohem silnější než tovární Renault s Ricciardem. Co je horší, v souvislosti se sezonou 2020 Renault naznačuje přechodný, kompromisní rok, aby se mohl nejlépe připravit na restart F1 v roce 2021. Tím také vysvětluje výměnu Nika Hülkenberga za mladšího a trpělivějšího Estebana Ocona.
Australan přesto odmítá veřejně litovat svého rozhodnutí a místo toho prozradil další z důvodů, proč potřeboval odejít z Red Bullu. Pocit, že je na čase ukončit jednu etapu, umocnila ztráta závodního inženýra Simona Rennieho. Ricciardův spojenec od prvního dne u Red Bullu ztratil chuť cestovat s týmem kolem celého světa a ten mu odsouhlasil přesun na pozici v továrně.
"Měl jsem několik důvodů, jenže ztráta Simona.byla hlavním. Věděl jsem, že v dalším roce už nebude mým inženýrem, i pokud zůstanu u Red Bullu. Dobře jsem s ním vycházel a teď bylo přede mnou několik neznámých," prozrazuje Ricciardo.
"S ním jsem byl spokojen. Nevím, jestli bych zůstal, kdyby pokračoval i on, ale byl to jeden z faktorů. Kromě toho byl nejistotou i přesun od Renaultu k Hondě a pár dalších věcí. Prostě se sešlo několik faktorů. Nechci mluvit přímo o obavách, ale byly to nové neznámé."
Nicméně přiznává i to, že Renault mu nabídl vyšší plat: "Ale v tom nebyl velký rozdíl, pro mě to nebyl rozhodující faktor."
Nad přestupem se prý seriózně zamyslel až v neděli večer po skončení VC Maďarska a následující středu, když ho Red Bull poslal plnit marketingové povinnosti do USA, už byl rozhodnut: "Když letadlo přistávalo, tak jsem už věděl, že budu oblékat černo-žlutý overal."