Alfa Romeo má vlastní simulátor
Konečně se dočkali i inženýři v Hinwilu
Alfa Romeo, tedy Sauber, má konečně svůj vlastní simulátor. Pro vysvětlení musíme připomenout, že jeden z deseti týmů F1 stále patří společnosti Sauber, ale nese jméno titulárního sponzora, kterým je automobilka Alfa Romeo. Ze startovního roštu se tak sice vytratilo jméno zakladatele týmu, Švýcara Petera Saubera, ale stáj výměnou za to dostává každoroční finanční injekci. Ta letošní se ještě před startem sezony 2020 zhmotňuje do jednoho z nejdůležitějších nástrojů moderního vývoje a nastavování vozů F1.
Zařízení v továrně ve švýcarském Hinwilu, včetně vlastního aerodynamického tunelu, z velké části pocházejí ještě z doby, když tým vlastnilo BMW. To se z F1 stáhlo po sezoně 2009 a spolu s ním a jeho penězi zmizely i plány na investici do vlastního jezdeckého simulátoru, jaký si tehdy stavěly nejsilnější týmy. Hodně vody uteklo od roku 2009, ale soukromý tým pod vedením bývalé šéfky Monishy Kaltenbornové o moderním jezdeckém simulátoru pouze mluvil a snil. Jeho jezdci byli rádi, když je velký partnerský tým Ferrari pustil do svého simulátoru v ne tak vzdáleném Maranellu.
Malý tým se tak ze svého prvního vlastního simulátoru těší ve stejnou zimu, kdy McLaren, průkopník této technologie, oznámil pořízení nového simulátoru třetí generace.
"Tento projekt jsme nastartovali před rokem. Je to součást rozvoje našeho týmu a funkční bude již od příštího týdne, ačkoli reálně v něm začneme pracovat až v průběhu prvního čtvrtletí 2020," řekl současný šéf Alf\ Romeo Fred Vasseur.
Simulátor dodá společnost AB Dynamics, specialista v oblasti testovacích systémů automobilového průmyslu. Řešení několika potenciálních dodavatelů letos testoval a pak jedno pomohl vybrat Antonio Giovinazzi, mladší z jezdecké dvojice Alfy Romeo. Kimi Räikkönen nerad vysedává v simulátoru a z novinky velkou radost nemá.
"Je to tak," potvrdil s úsměvem Vasseur. "Neproslavil se jako pracant v simulátoru, ale v tom se mimochodem neliší kupříkladu od Lewise Hamiltona. Ale pro mladé lidi je to nástroj budoucnosti a pro nás důležitá investice. Nebyl vůbec levný, ale byla to dobrá investice, kterou využijí jezdci i inženýři."
Příští rok může být pro Alfu ještě lepší
Média informují také o špatných zprávách z Hinwilu, přesněji z testovacího centra CSI v Miláně. Sky Italia jako první přišla s tvrzením, že šasi Alfy Romeo nezvládlo povinný předsezonní nárazový test a bylo zničeno. Zpráva zatím není potvrzena a může se pouze spekulovat, jak moc to ovlivní vývojový harmonogram. Bez úspěšně absolvovaných nárazových testů se tým s vozem nesmí účastnit ani zimních testů, přičemž do jejich začátku zbývají přesně dva měsíce.