Formule 1 dohání na sociálních sítích MotoGP
Mezi jezdci má nejvíce fanoušků Hamilton
Formule 1 je na nejlepší cestě předstihnout MotoGP, pokud jde o popularitu na sociálních sítích. Oficiální prezentace šampionátu má aktuálně na Facebooku, Twitteru a Instagramu 22 milionů fanoušků, jeho motocyklová obdoba 25 milionů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil web motorsportbroadcasting.com.
Co je ale důležité – F1 přibylo loni 5 milionů příznivců, MotoGP „jen“ 2,5 milionu. Raketový vzestup F1 je vcelku pochopitelný. Její předchozí vládce Bernie Ecclestone novým médiím hrubě nepřál a situace se začala měnit až s příchodem Liberty Media.
Na pomyslné třetí příčce se s 2,5 miliony „followerů“ drží formule E, těsně před IndyCar a MS superbiků.
Mezi týmy F1 jsou na tom nejlépe Mercedes (18 milionů), Red Bull (16,5 milionu) a Ferrari (11 milionů). Italská stáj za oběma dalšími členy „velké trojky“ výrazně zaostává zejména na Facebooku. Nejmenší zájem je naopak o Racing Point, Alfu Romeo a Haas.
Tenhle frajer v tom umí chodit i na sociálních sítích
Jezdcům dominuje Sebastian Vettel. Ne, to byl jen žert. Exmistr světa zůstává nadále jediným aktuálním pilotem F1, který není přítomen ani na jedné ze tří zmíněných platforem. Naopak jeho nástupce na trůnu Lewis Hamilton jasně vládne i zde s 24 miliony fanoušků (kolik z nich je ženského pohlaví, statistika bohužel neříká). Následují Daniel Ricciardo (5,5 milionu) a Max Verstappen (4,7 milionu).
Za skokany roku je třeba považovat Landa Norrise (1,5 milionu) a zejména Charlese Leclerka (3,2 milionu). Nepřekvapí, že poslední příčky patří poněkud nevýrazným typům – Landu Norrisovi a Antoniu Giovinazzimu.