Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nečekaná potíž McLarenu s Mercedesem

Nečekaná potíž McLarenu s Mercedesem

Bude do starého vozu pasovat nový motor?

Koronavirus a reakce formule 1 na tuto hrozbu i na následné ekonomické problémy postavila McLaren před nečekanou výzvu.

Vzhledem k nejistotě ohledně počtu velkých cen v letošní sezoně a ekonomické situaci ve světě se F1, FIA a všechny týmy shodly, že bude lepší odložit velké změny v technických pravidlech na rok 2022. To znamená odložení nástupu nové generace vozů o jeden celý rok. Aby se ušetřilo ještě více, měly by týmy příští rok použít stejné, nebo alespoň velmi podobné vozy jako letos. Vylepšování aerodynamiky se asi těžko může zastavit, ale mluví se o zmrazení vývoje podlah a různých mechanických částí vozů.

Dobře, ale co McLaren, který hodlal do nové éry F1 nastoupit s motory Mercedes? Na rok 2021 má podepsanou smlouvu s německou automobilkou. Kontrakt s Renaultem vyprší na konci tohoto roku, ale jak efektivně může německá pohonná jednotka pracovat ve voze se zádí navrženou pro jiný agregát?

"Pohonná jednotka každého výrobce má vlastní, specifickou architekturu. Kdo si představuje, že se dá prostě vymontovat pohonná jednotka Renaultu a na její místo namontovat ta od Mercedesu, tak se mýlí," upozorňuje Lawrence Barretto, píšící pro oficiální web Formule 1. "Změna zádi vozu tak, aby do ní pasoval motor Mercedes, si vyžádá zdroje."

Připomeňme, že ačkoli změna technických pravidel byla o rok odložena, rozpočtový strop začne platit 1. ledna 2021.

McLaren bude mít více práce než ostatní. Foto: McLaren

Zdroj: FORMULE.cz