Kam se poděli všichni Němci?
Schumacherova generace nemá nástupce
Uvědomili jste si, že Sebastian Vettel byl letos v Melbourne jediným jezdcem F1 německé národnosti? A tento týden přišel o místo u Ferrari, za které by měl ještě závodit tento rok, ale příští už určitě ne. Existuje velká pravděpodobnost, že v roce 2021 nebude na startu v Melbourne ani Vettel, ani žádný jiný Němec.
Ne tak dávno, když končila sezona 2010, stáli na startech velkých cen Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Nico Hülkenberg a Timo Glock. Sedm německých závodníků v dvanácti týmech, bezmála třetina pole. Když mluvíme o Schumacherově německé generaci, tak ne ve smyslu jeho vrstevníků, ale o jím inspirovaných německých jezdcích, se kterými se ve F1 setkal, když se v roce 2010 vrátil z důchodu. Tehdy byla ve F1 spousta německých sponzorů, ačkoli země už hostila pouze jednu velkou cenu ročně, ne dvě jako v dobách největší Schumacherovy slávy.
Michaelův mladší bratr Ralf vidí jen malou naději na změnu kurzu. Zájem o motorsport v Německu prý směřuje na stejnou úroveň, na jaké byl na počátku 90. let. Tedy téměř na nulu.
"Stává se, že některý národ F1 ovládne, ale pouze na krátké období," řekl v rozhovoru pro RTL. "Němečtí závodníci těžili z obrovské vlny zájmu, kterou neoddiskutovatelně vyvolal můj bratr. V Německu byl najednou obrovský zájem a projevil se v marketingu, v televizi, v číslech sledovanosti. Všichni byli nadšení. Teď už nic z toho není cítit.
V Británii je to úplně jiné, tam panuje velký zájem, hlavně díky Hamiltonovi. Možná to teď není tak moc vidět na počtu jezdců, ale určitě přijdou další. V Německu jakoby celý motorsport ztratil páru."
Nico Rosberg byl sice synem finského mistra světa a rodilým Monačanem, ale německá vlajka přinášela mnohé výhody. Foto: Mercedes
Do mladé britské generace zatím počítáme Landa Norrise, Georgea Russella a částečně i Alexandera Albona. Při Schumacherově zmínce o úpadku, bylo jasné, že mluví o DTM, které po této sezoně přijde o Audi, přičemž BMW neví, jestli chce zůstat jako monopolní dodavatel vozů.
"Už osm let všechny upozorňuji, že se řítíme do problému. Základem jsou motokáry a nám nezůstaly pro ně téměř žádné okruhy. To je začátek problému. Když nejsou semínka, nevyroste les. To se stalo v Německu," povzdechl si Schumacher II.
Tým Mercedes se sídlem v Británii a s v ní vyráběnými motory si mohl srdce německých fanoušků získat snad jen tehdy, když měl ve voze Michaela Schumachera. Nyní se v podstatě všechny naděje soustřeďují na jeho syna Micka, jenž má být tento rok jediným německým závodníkem ve F2. Ralfův syn David má ve F3 závodit za tým Charouz Racing.
Zdroj: FORMULE.CZ