Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjean si představuje návrat do Renaultu

Grosjean si představuje návrat do Renaultu

Je to aktuálně nejatraktivnější tým, hledající jezdce

Je zvláštní mluvit o roztočeném přestupovém kolotoči, když sezona ještě ani nezačala. Jenže červenec už klepe na dveře, a to je čas, kdy si ve F1 jezdci bez smluv hledají místa na další rok. Místa u Ferrari, McLarenu i budoucího Aston Martinu jsou již obsazena a pokud někdo dostane nabídku přestoupit do Mercedesu nebo Red Bullu, pravděpodobně to bude někdo z jejich juniorských programů.

Aktuálně nejatraktivnější prázdná sedačka je tedy v týmu Renault. To je tým, který do F1 přivedl Romaina Grosjeana, jenž kvůli juniorce Renaultu tehdy dokonce vyměnil švýcarskou závodní licenci za francouzskou. A ten by se nyní, po letech v týmu Haas, rád vrátil.

"Letos už bylo pár překvapení. Největším byl samozřejmě Sebastianův odchod (z Ferrari). Na něj navázala další rozhodnutí, která bych já osobně neudělal, ale rozumím tomu a byla zábava sledovat to," řekl Grosjean v rozhovoru pro ESPN.

"Carlos dostal místo u Ferrari. Pak byla volná dobrá sedačka u McLarenu a Ricciardo se chytil šance. Takže zůstal volný jeden vůz Renaultu a neříkám, že to není lákavá možnost. Po zavedení rozpočtového stropu by ale mělo být konkurenceschopných více týmů. Podle mě Racing Point má nakročeno k dobrým výsledkům. V předsezonních testech to vypadalo tak, že ve spolupráci s Mercedesem odvedl v zimě dobrou práci.

V Enstone jsem prožil deset let života. Bylo by hezké vrátit se tam. Financovali většinu mé kariéry a poslední pódiové umístění týmu z Enstone bylo moje! Ale stejně hezké by bylo zůstat v Haasu nebo zkusit jiný tým. Letos ještě nebyla ani jedna velká cena a už mluvíme o přestupech, což je dost divné, ale blíží se červenec, tak je nejvyšší čas poohlédnout se po příležitostech."

V roce 2014 byl Grosjean hlasitým kritikem motoru Renault, ale to je dávno pryč. Foto: Lotus

Zdroj: FORMULE.CZ