Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

"Poslední dobou se docela pletu."

"Poslední dobou se docela pletu."

Rozhovor s Michaelem Schumacherem.

S jakými myšlenkami jste jeli do Monaka?
Už to nemohlo být horší, takže se to mohlo jen zlepšit. Přizpůsobili jsme strategii tak, abychom vytěžili maximum ze závodu. Cílem bylo dostat se na body, alespoň páté místo. Naše závodní rychlost mi dodává důvěru. Možná momentálě nemáme nejrychlejší auto, ale přesto nejsme tak špatní.

Se sedmým místem nemůžete být spokojen.
ravda. Ale ještě jednou,  vyměnili jsme nos po malé kolizi, zastávka v boxech navíc, safety car - to všechno mě stálo téměř jedno kolo, s tím musíte být spokojen. Skoro všechno, co se mohlo pokazit, se také pokazilo. Říkám tomu nešťastná shoda náhod. Po tom všem bych body nečekal.

Domníváte se, že nyní vás provází smůla?
To si nemyslím. Takové věci se jednoduše mohou stát. Takový je motosport. Musíte si uvědomít, že jsem takové situace zažíval v minulosti méně často něž ostatní jezdci. Možná, že jsem byl zvyklý častěji startovat z předních pozic. V současné době se nacházíme v situaci, kdy musíme věci přijmout tak jak jsou.

Jak jste viděl situaci s Coulthardem?
Jestliže někdo před vámi dostane hodiny a další musí zastavit, nedá se dělat víc než jen brzdit a buď se vám podaří auto zastavit včas nebo ne. Takže David náhle zpomalil, brzdil jsem jak jen to šlo, ale nedokázal jsem se mu vyhnout. Za to nikdo nemůže.

Byl nejhůře umístěným německým jezdcem, neztrácíte někdy trpělivost, protože jednou už to musí zase začít vycházet?
Ale já si myslím, že je to na dobré cestě. Podívejte se na výsledky, máme nejrychlejší kolo. Což dokazuje, že máme v závodě rychlost. Ale byly to určité okolnosti, které nám nedovolily být více vpředu.

Nicméně závod po závodě a stále žádné velké body, to musí být frustrující...
Samozřejmě to není dobrý pocit a v minulosti jsme na tom byli lépe. Ale již jsem několikrát zdůraznil, že závodění může být i tak zábavné.

Ralf si stěžoval na vaše chování na dráze, co k tomu řeknete?
Toto je závodění a ne procházka parkem. Za Ralfem jsem byl puchých šest setin vteřiny, takže si myslím, že bylo v pořádku na něj zaútočit. Jsem závodník a situace jako tato jsou součástí mé práce.

Do dalšího závodu na Nürburgringu nezbývá mnoho času. Co chystáte?
Mám jiné povinnosti, ale Ferrari bude testovat.

Mohou se tifosi těšit na vítězství?
Samozřejmě. Znovu se podívejte, jak jsme v závodě rychlí a na časy na kolo. Pokud se nám podaří kvalifikace jako v Bahrajnu nebo Imole, máme dobrou šanci být vepředu. A to znamená, že máme dobrou šanci vyhrát. V Monaku byly chvíle, kdy jsem byl za Räikkönenenm s větším množstvím paliva a byl jsem schopen se jej držet, takže posuďte sami. Musíme pouze zapracovat na našich slabinách a posílit naše silné stránky. Jakmile to dokážeme, budeme zpátky.

Takže musíte zapracovat na vašich výkonech v kvalifikaci.
Ano, to je momentálně naše největší slabina. Byl to v Monaku mnohem větší problém, než jsem čekal. Co je důležité: díky novému formátu kvalifikace platnému od Nürburgringu můžeme tuto naši slabinu zredukovat.

Jak jste viděl předjížděcí manévr na Rubense?
Rubens ztratil přímo za Ralfem trochu přítlaku. Díky tomu na vnitřní straně vytvořil prostor a já tam vjel.

Rubens řekl, že to bylo riskantní.
Opakuji, závodíme. Neřekl bych, že to bylo riskantní. Uvnitř bylo čisto a bylo tam místo, nebyli jsme moc blízko vůči sobě. Zkusil jsem to, podařilo se a málem jsem dostal i Ralfa. Proto jsem v Monaku, abych závodil.

Co můžeme od Ferrari na Nürburgringu očekávat?
Doufám, že o něco víc než v posledních závodech! Ale už bych nechtěl nic předvídat, poslední dobou se docela pletu.

Co si z Monaka odvážíte?
Že jsme v závodě konkurenceschopní.

Formát kvalifikace se opět mění, nedělní část bude zrušena. Jste s tím spokojeni?
V podstatě ano. Líbí se mi myšlenka návratu k jednokolové kvalifikaci, fanoušci se nebudou muset těmi dodatečnými hrami zabývat. Dává to smysl. Nejlepší by ale bylo, kdybychom našli takové řešení, se kterým by byli všichni spokojeni a zůstali u něj. Tyto neustálé změny nejsou dobré.

Zpět k šampionátu, jak vidíte svou situaci?
Inu, začal bych tím, že jsem vždy věděl, že naše vítězná série jednoho dne skončí. Zejména loni poté, co jsme byli tak úspěšní, jsem počítal s tím, že nás čeká těžký rok. Osobně jsem si o sobě nikdy nemyslel, že jsem nepřemožitelný. Takže nejsem zaskočen tak jak si někteří možná myslí.

Je vám ale čím dál více jasné, že obhájit letos titul je těžší a těžší...
Ano, ale dokud existuje matematická šance, budu bojovat. Jsme v těžké situaci, to je pravda, ale nikoli neřešitelné.

Takže Monako nebylo poslední šancí pro Ferrari?
Ve Formuli 1 se vždy hodně mluví. Možná je pravda, že Monako nám naše šance na obhajobu nezvýšilo. Ale nejsem ten, kdo se snadno vzdává.