Jak to bylo s Hamiltonovou penalizací?
Zabrzdil ho tým nebo má skutečný problém s převodovkou?
Lewis Hamilton má za sebou divokou neděli, po které zůstalo několik nezodpovězených otázek. První se týká jeho penalizace. Závodník Mercedesu nejprve přišel o jeden ze svých dvou časů dosažených ve Q3, a to kvůli nerespektování hranic trati. Nebyl ale shledán vinným z nezpomalení pod žlutými vlajkami, takže nedostal trest a jeden čas mu zůstal. Třičtvrtě hodiny před závodem se však Hamilton dozvěděl, že na startovní rovince má svůj vůz postavit na páté, ne druhé místo.
Tým Red Bull se vůči prvnímu rozhodnutí komisařů odvolal s tím, že má nový důkaz. Tím byl záznam z 360° kamery z Hamiltonova vozu, zveřejněný formulí 1 na sociálních sítích. Na něm bylo vidět, co běžná onboard kamera nezachytila. Hamilton projel kolem žlutě svítící světelné signalizační tabule a nezpomalil. Komisači nemohli tento důkaz ignorovat a uložili trest. Ještě zbývá otázka, proč neviděli záběry z 360° kamery před svým prvním rozhodnutím.
"Tento záznam není k dispozici hned, kvůli jeho datové náročnosti," vysvětlil ředitel velkých cen F1 Michael Massi.
Zatímco k záběrům z běžných kamer se komisaři dostávají online, záznam z 360° kamery se stahuje v garáži po skončení tréninku, kvalifikace nebo závodu.
Hamilton dostal za porušení pravidel i dva trestné body a další dva za nedělní kolizi s Alexanderem Albonem, takže aktuálně jich má na kontě již sedm. Při dosažení čísla 12 by byl vyloučen z jedné velké ceny, avšak už na konci července se mu vymaže jeden bod, který dostal loni v Německu za nesprávný vjezd do boxů.
Hamilton chystal útok, ale měl smůlu. Dvakrát. Foto: Mercedes
Po startu se Hamilton rychle vrátil na druhé místo, ale pak musel vymyslet, jak se dostane před soupeře ve stejně rychlém voze.
"Na takovém typu trati, kde se těžko předjíždí, se přirozeně pokusíte dostat vpřed pomocí odlišné (pneumatikové strategie)," řekl po závodě Hamilton. „V týmu jako Mercedes má vždy prioritu vůz vpředu a pokud je druhý za ním na stejných pneumatikách, s velkou pravděpodobností tam zůstane zaseknutý. Byl bych jel co nejdelší první stint, abych potom mohl dostat jiné pneumatiky než Valtteri. Jenže safety car mi to překazil. Oba jsme dostali tvrdé pneumatiky."
Hamilton se tedy pokoušel na Bottase útočit přímo na trati, jenže tým je oba informoval o vážné hrozbě selhání převodovky. Nebylo to pouze dohodnuté heslo pro držení pozic bez boje až do cíle?
"My jsme toto nikdy nedělali. Nikdy jsme na začátku sezony nezasahovali do soubojů, pokud vozy neměly žádný závažný technický problém. Měli úplnou svobodu," odpověděl na tuto otázku šéf týmu Toto Wolff. "K oběma vozům jsme přistoupili stejně. Oba jezdce jsme požádali, aby se vyhýbali obrubníkům. A když jsme byli daleko od soupeřů, snížili jsme výkon obou pohonných jednotek."
Převodovka musí vydržet šest velkých cen, jinak jezdec přijde o pět pozici na startu nejbližší velké ceny. Má tedy Mercedes před druhým závodem na Red Bull Ringu velký problém?
"Máme skupinu pro spolehlivost na trati, kterou vede Simon Cole. Určitě to zvládnou. Pokud mám správné informace, tak známe řešení, které přinejmenším zlepší naši situaci," uvedl Wolff.
Zdroj: FORMULE.CZ