Ghiottův risk byl zisk
F2 na Hungaroringu - sprint
Závod formule 3 se sice ještě odjel na mokru, v mezičase před sprintem formule 2 ale trať stačila oschnout natolik, že startovní pole „druhé ligy“ již vyrazilo na suchém obutí. Z prvního místa startoval stejně jako včera Ilott. Druhá příčka patřila Delétrazovi, třetí Daruvalovi, čtvrtá Drugovichovi, pátá Ghiottovi, šestá Schumacherovi, sedmá Mazepinovi, osmá včerejšímu vítězi Švarcmanovi, devátá Ilottovi a nejlepší desítku uzavíral Žou.
Ilott se po startu udržel na prvním místě. Během úvodního okruhu navíc dokázal soupeřům výrazně ujet a v nájezdu do druhého kola jeho náskok činil už téměř čtyři sekundy. Jako druhý zakončoval první kolo Ghiotto, který tak během úvodního okruhu dokázal vydělat tři pozice. Třetí místo patřilo Delétrazovi.
První kolo vůbec nevyšlo Drugovichovi. Ten sice začínal ze čtvrté příčky, na startu ovšem zaspal a propadl se tak do spodních pater výsledkové tabulky.
Ve druhém kole se ocitl v potížích Ticktum. Vůz pilota týmu DAMS ztratil výkon. Brit se ale dokázal znovu rozjet a opět se zapojit do závodu.
Ilott si během prvního kola sice vytvořil slibný náskok, později mu ale Ghiotto naznačil, že ještě nemá ani zdaleka vyhráno. Ital totiž zajížděl nejrychlejší kola závodu. Na třetí příčce nadále figuroval Delétraz. Za nejlepší trojicí jelo nejúspěšnější trio ze včerejšího klání. Zatímco Mazepin se po čtyřech kolech zvládl propracovat na čtvrté, Schumacher postoupil na páté a Švarcman na šesté místo.
Mezitím pokračovaly Ticktumovy potíže. Brit zastavil u svých mechaniků a zdálo se, že jeho pobyt v boxech nebude krátký.
Ilott brzy odpověděl na Ghiottovo snažení. Uzmul mu nejrychlejší kolo závodu, které navíc později ještě vylepšil.
Vědět ale o sobě dával také Schumacher, který předjel Mazepina a posunul se na čtvrtou příčku. V šestém kole navíc zajel nejrychlejší kolo závodu.
Ředitelství závodu varovalo černooranžovou vlajkou Cunodu, který jel s poškozeným předním křídlem. Musel tak zamířit do boxů na opravu. Japonce to nepotěšilo, což dal najevo v týmovém rádiu.
V desátém kole byl vystrnaděn z nejlepší trojice Delétraz. Švýcara připravil o bronzové umístění Schumacher. Tím ale Delétrazův pád neskončil. O kolo později jej totiž předjel i Mazepin a ve 12. okruhu si jeho skalp připsal rovněž Švarcman.
Mezitím se na trať vrátil Ticktum. Jeho ztráta ovšem činila propastných pět kol.
Brzy do dění vstoupil nečekaný hráč, který dal závodu zcela jiný náboj – zastávky v boxech. Opotřebení pneumatik totiž bylo příliš vysoké a jezdci postupně začali odbočovat k mechanikům.
V čele mezitím kroužil i nadále Ilott. Druhé místo patřilo stále Ghiottovi a třetí Schumacherovi, který se posunul na pódium po Delétrazově zastávce.
V 17. kole se Schumacher také rozhodl přezout. Jeho zastávka ovšem nevyšla kvůli potížím s utažením jednoho z kol a na trať se vrátil až jako desátý.
O kolo později navštívili své mechaniky také Ilott a Švarcman. Dosavadní lídr závodu rovněž neabsolvoval vydařenou zastávku.
Po zastávce v boxech se Švarcman vrátil před Schumachera. Němec ale vzápětí využil výhody zahřátých pneumatik a svého kolegu předjel. Švarcman navíc později vyjel na okamžik mimo trať. Na studeném obutí se trápil rovněž Ilott, který byl v jedné ze zatáček příliš široký.
Zastávky v boxech pomohly Delétrazovi. Ten se dostal před oba jezdce Premy a brzy si začal brousit zuby i na Ilotta.
Mezitím jsme byli svědky ostrého souboje mezi dvojicí ruských závodníků – Švarcmanem a Mazepinem. Mezi oběma došlo během této bitvy i ke kontaktu.
Ve 21. kole již měli za sebou zastávku téměř všichni – až na Ghiotta s Alesim. Ti se posunuli na první dvě příčky a zdálo se, že se pokusí dojet na stejné sadě pneumatik až do cíle. Ilott jel na třetím místě. Před sebou jedoucí soupeře ovšem výrazně stahoval.
Ve 23. kole se již Ilott dokázal na Alesiho dotáhnout. Netrvalo dlouho a před Francouze se dostal. Nyní už před ním kroužil jen Ghiotto, jehož náskok činil pět kol před koncem stále 25 sekund.
Ve 24. kole se ocitla ve vážném ohrožení také Alesiho třetí příčka. Za pilotem HWA Racelabu kroužili čtvrtý Delétraz s pátým Schumacherem. A byl to Schumacher, kdo z této bitvy vyšel nejlépe. V nájezdu do 24. kola si totiž poradil s oběma a posunul se na třetí místo.
Alesi se navíc brzy ocitl až na šesté příčce. Po Schumacherovi si s ním totiž poradili Delétraz a Švarcman.
Ve 25. kole došlo na souboj Delétraz versus Švarcman a druhý jmenovaný se posunul na čtvrtou příčku. Delétraz vzápětí ztratil i páté místo, které mu sebral Mazepin.
V čele mezitím stále jel Ghiotto. Jeho náskok na Ilotta byl ale každým kolem výrazně menší. Ilott se sice v závěru dokázal přiblížit Ghiottovi na dostřel, na předjetí se již ale nezmohl.
Ghiottovi tak risk vyšel a zatímco pro sebe vybojoval první vítězství sezony, pro stáj Hitech premiérový triumf ve formuli 2. Ilott se musel spokojit s druhým místem. Jako třetí projel cílem Schumacher, který jako jediný vystoupil v obou maďarských závodech na stupně vítězů.
Čtvrtý skončil včerejší vítěz Švarcman. Pátý dojel Mazepin, šestý Delétraz, sedmý Daruvala a bodovanou osmičku uzavřel Žou, který kromě bodu za osmou příčku získal také dva za nejrychlejší kolo.
Za zmínku rovněž stojí devátá příčka Armstronga, na kterou se propracoval po startu až ze 19. pozice, ze které musel začínat po včerejším výpadku. Alesi projel cílem na desátém místě.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 45:04,725 | 28 | 15 |
2. | Callum Ilott | UNI Virtuosi | Mecachrome | 45:05,148 | 28 | 12 |
3. | Mick Schumacher | Prema Racing | Mecachrome | 45:16,487 | 28 | 10 |
4. | Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | 45:18,543 | 28 | 8 |
5. | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 45:19,877 | 28 | 6 |
6. | Louis Delétraz | Charouz Racing System | Mecachrome | 45:28,176 | 28 | 4 |
7. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | 45:28,556 | 28 | 2 |
8. | Guanju Žou | UNI Virtuosi | Mecachrome | 45:36,955 | 28 | 1+2 |
9. | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | Mecachrome | 45:39,000 | 28 | 0 |
10. | Giuliano Alesi | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 45:44,008 | 28 | 0 |
11. | Nobuharu Macušita | MP Motorsport | Mecachrome | 45:47,456 | 28 | 0 |
12. | Sean Gelael | DAMS | Mecachrome | 45:49,678 | 28 | 0 |
13. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | 45:51,651 | 28 | 0 |
14. | Arťom Markelov | BWT HWA Racelab | Mecachrome | 45:56,458 | 28 | 0 |
15. | Pedro Piquet | Charouz Racing System | Mecachrome | 45:56,956 | 28 | 0 |
16. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 46:00,615 | 28 | 0 |
17. | Roy Nissany | Trident | Mecachrome | 46:09,090 | 28 | 0 |
18. | Juki Cunoda | Carlin | Mecachrome | 46:18,531 | 28 | 0 |
19. | Jack Aitken | Campos Racing | Mecachrome | 46:20,381 | 28 | 0 |
20. | Marino Sató | Trident | Mecachrome | 46:27,784 | 28 | 0 |
21. | Guilherme Samaia | Campos Racing | Mecachrome | 45:46,891 | 27 | 0 |
Daniel Ticktum | DAMS | Mecachrome | DNF | 23 | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Švarcman 81, 2. Ilott 63, 3. Lundgaard 43, 4. Schumacher 39, 5. Ticktum 38, 6. Armstrong 34, 7. Drugovich 31, 8. Žou 31, 9. Delétraz 28, 10. Ghiotto 27, 11. Mazepin 27, 12. Cunoda 24, 13. Daruvala 10, 14. Alesi 8, 15. Aitken 7, 16. Macušita 6, 17. Gelael 3, 18. Nissany 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. Prema Racing 120, 2. UNI Virtuosi 94, 3. ART Grand Prix 77, 4. Hitech Grand Prix 54, 5. DAMS 41, 6. MP Motorsport 37, 7. Carlin 34, 8. Charouz Racing System 28, 9. Campos Racing 7, 10. Trident 1.
Zdroj: FORMULE.cz