Silverstone přidává obrubník v Becketts
Jeho odstranění asi ubližovalo pneumatikám
Pirelli včera oznámilo, že ve zničených pneumatikách nebyly objeveny žádné úlomky a tři defekty v závěru prvního závodu na okruhu Silverstone byly následkem příliš dlouhých stintů. Kromě Red Bullu si však i Renault všiml, že použité pneumatiky byly tento rok značně poškozené.
"Všimli jsme si množství zářezů, což po trénincích nebývá zvykem," prozradil Esteban Ocon. V Renaultu usoudili, že za nový problém může změna, respektive odebrání obrubníkuv jedné ze zatáček.
"Výjezd ze 13. zatáčky se změnil. Celá kombinace Maggots, Becketts, Chapel je jiná. V pravotočivé třináctce není obrubník. Loni tam byl. Takto se stane, že vůz vyjede z trati na špínu a až potom najede na obrubník. To mohlo poškodit pneumatiky," řekl francouzský jezdec po závodě.
Ukázalo se, že Pirelli a jezdci o tom věděli již před závodem. Estebanu Oconovi, Valtterimu Bottasovi, Maxu Verstappenovi i Sebastianu Vettelovi totiž FIA musela z bezpečnostních důvodů udělit výjimku a dovolit výměnu jedné z pneumatik (pravděpodobně levé přední), na kterých měli odstartovat do závodu, jelikož na nich po kvalifikaci měli hluboké zářezy. Okruh Silverstone se rozhodl, že obrubník raději pro Velkou cenu k 70. výročí MS F1 prodlouží na délku, kterou měl v roce 2019.
Pirelli také vysvětlilo, že je normální, že jezdci selhání pneumatik neočekávali, neboť přilnavost byla stále dobrá. Pneumatiky nebyly klasicky sjeté, gumy na nich ještě bylo dost, ale došlo k vnitřnímu poškození. Také oznámilo, že za nehodu Daniila Kvjata pravděpodobně může pomalý defekt pravé zadní pneumatiky.
Chybějící obrubník a zářezy pneumatikám na výdrži jistě nepřidaly. Foto: Pirelli
Zdroj: FORMULE.CZ