Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vršecký se na Slovakiaringu kamarádil s mercedesem

Vršecký se na Slovakiaringu kamarádil s mercedesem

A nestačil si chodit pro poháry

Když jsme v sobotu odpoledne navštívili Davida Vršeckého v boxu týmu Buggyra Zero Mileage na Slovakiaringu, měl napilno. Neustále si totiž chodil na stupně vítězů pro poháry, které získal díky svému výkonu ve sprintu zónového šampionátu divize 4. S Mercedesem AMG GT3 se mu podařilo vyhrát skupinu GT3 a nechat za sebou několik renomovaných soupeřů.

No, koukám na to trochu jako blázen. Jsem z toho nadšený. Když jsme sem přijeli, zůstal jsem po prvním tréninku dost opařený. Představoval jsem si, že to bude od začátku super. Ale posouval jsem se, posouval, posouval a v autě se cítím čím dál tím lépe. Funguje skvěle, díky zázemí, které k tomu mohu použít. Tomáš (Enge) mně předvedl ukázkové kolo, abych se měl s čím porovnávat. Obdivuji ho, za jak krátkou dobu dostane z vozu maximum.

Bereme to jako ostrý trénink na čínské mistrovství GT, které nás čeká napřesrok. Proto není tolik důležitý výsledek, spíše najeté kilometry. Potřebuji se s automobilem více skamarádit. Další program? Uvidíme, podle časových možností, rozjíždějí se tahače a blíží se Dakar,“ svěřil se exmistr Evropy okruhových trucků. 

David Vršecký svoji kolekci pohárů v dalším průběhu víkendu ještě podstatně rozšířil. Foto: Petr Dufek

Již zmíněný Tomáš Enge, figurující v roli mentora, svého svěřence pochválil: „Zatím vše probíhá bez problémů. Pokrok v časech na jedno kolo je slušný, jsme pořád rychlejší a rychlejší. David tady nikdy netestoval, je to pro něj neznámá trať. Slovakiaring je přitom nádherný okruh, ovšem velice těžký. Když mu nepřijdete na kloub, tak ho nenávidíte, v opačném případě je z toho vášnivá láska. Mně kdysi trvalo padesát kol, než jsem si na něj zvykl. David si ho proto musí zažít i s těmi chybami. Když se člověk nedostane přes limit, nepozná, kde ho má.

Tomáš Enge nastoupil do sobotního vytrvalostního závodu. Foto: Buggyra

V podvečer potom dvojice Vršecký – Enge získala skvělé druhé místo ve vytrvalostním klání, když nestačila jen na nadupanou „placku“ Ligier JSP2 otce a syna Konopkových. Vršecký navíc nazítří zopakoval svůj triumf v GT3.

Výsledky:

CEZ D4 sprint – 1. závod: Miroslav Konopka (SK, Ligier JSP2), 2. Štefan Rosina (SK, AMG GT3) +19,673, 3. Petr Lisa (CZ, Norma M30 LMP3) +27,125, 4. Matej Konopka (SK, Ginetta LMP3) +41,486, 5. David Vršecký (CZ, Mercedes AMG GT3) +55,876.

CEZ D4 sprint – 2. závod: 1. Miroslav Konopka (SK, Ligier JSP2), 2. Štefan Rosina (SK, AMG GT3) +19,405, 3. Petr Lisa (CZ, Norma M30 LMP3) +36,005, 4. David Vršecký (CZ, Mercedes AMG GT3) +42,141, 5. Matej Konopka (SK, Ginetta LMP3) +1:00,941.

Zdroj: originální materiál redakce. úvodní foto: Buggyra