Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bourdais bude závodit za tým A. J. Foyta

Bourdais bude závodit za tým A. J. Foyta

Dokončí letošní a pojede i příští sezonu

Francouz Sébastien Bourdais, který na poslední chvíli před letošní sezonou přišel o sedačku u týmu Dale Coyne Racing, se vrací do IndyCar. Tým A. J. Foyta, za který měl Bourdais odjet vybrané závody, než do kalendáře zasáhl koronavirus, v úterý oznámil, že Francouz dokončí letošní ročník ve voze číslo 14 a bude jej řídit i v celé příští sezoně.

„Je to pro nás všechny vzrušující zpráva. Většinu roku jsme strávili v očekávání a snažili jsme se získat smlouvu na příští rok. Mám radost, že odjedu poslední tři závody. Je to pro nás skvělý způsob přípravy na příští rok. Rok 2020 byl zatím velmi zvláštní. Nemůžu se dočkat, až budu ve voze týmu A.J. Foyt Racing,“ uvedl Bourdais, který se připravuje na 24hodinovku v Le Mans.

Závod v St. Petersburgu, který měl sezonu původně odstartovat, byl jedním z těch, které měl Bourdais za Foytovu stáj odjet. V Indianapolisu měl původně ve voze číslo 14 závodit nováček Dalton Kellett. Foytův tým pro něj nasadí třetí vůz (číslo 41), který sedlal už v pětistovce v Indianapolisu. Tam měl Foyt také tři vozy, číslo 14 řídil Tony Kanaan.

„Myslím, že bude velkou posilou pro tým. Testovali jsme ho v průběhu roku, on dobře ví, co chce. A to myslím, že je dnes u závodního pilota velmi důležité. Těším se na spolupráci s ním,“ řekl majitel týmu, legendární A. J. Foyt.

Bourdais se netajil tím, že ho roztrpčil nečekaný rozchod s týmem Dale Coyne Racing. Bourdais měl smlouvu ještě na letošní sezonu. Tým ale rozhodl, že se potřebuje vydat jiným směrem a pilota, který pro něj dvakrát vyhrál, po třech sezonách propustil.

„Závěr mojí kariéry v IndyCar neměl být nikdy nadiktován Daleovým rozhodnutím. A určitě ne v rámci časového rámce, kterému jsem musel čelit. Takže určitě jsem nechtěl končit po sezoně 2019. Chci, aby moje kariéra v IndyCar skončila na základě mého rozhodnutí a to ve chvíli, až budu cítit, že buď nejsem schopný už nic dát týmu, jehož chci být součástí, nebo mě to přestane bavit, nebo přestanu být konkurenceschopný. A myslím, že žádného z těch bodů jsem ještě nedosáhl,“ citoval web Racer.com čtyřicetiletého Francouze.

Úsměvná chvilka z kariéry Francouze v IndyCar - v Torontu v roce 2013 dojel na stupních vítězů, při přijímání gratulací rozbil trofej (na snímku je zachycena vteřinu předtím, než skončila rozbitá na zemi). Foto: IndyCar.

Francouz po vítězství ve Formuli 3000 (sezona 2002, o šest bodů za ním skončil Tomáš Enge), odešel do Champ Cars k týmu Newman/Haas Racing. V premiérové sezoně skončil čtvrtý, pak v následujících čtyřech letech získal čtyři tituly. V roce 2008 odešel do formule 1 k Toro Rosso. V polovině své druhé sezony byl propuštěn. Ročník dokončil v sérii Superleague Formula, kde startoval i v nadcházející sezoně. V roce 2011 se vrátil do IndyCar, když odjel vybrané závody za Dale Coyne Racing.

Závodil také za Dragon Racing, KV Racing Technology a znovu za Coynův tým. Po návratu do zámoří si připsal šest dalších vítězství. A také jedno vážné zranění – v roce 2017 v kvalifikaci na Indy500, kdy měl rozjetý zatím nejlepší výkon dne, ztratil kontrolu nad vozem a narazil do zdi. Z nehody si odnesl zlomenou pánev, přesto se ještě během sezony do kokpitu vrátil.

Zdroj: IndyCar, Racer, úvodní foto: IndyCar