Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes jaksepatří spráskal konkurenci

Mercedes jaksepatří spráskal konkurenci

VC Ruska – 2. trénink

Tak to bychom měli. Vypadá to, že jen mimořádná shoda nepříznivých okolností může Mercedes připravit v neděli v Soči o vítězství. Z interního duelu zatím vychází lépe Bottas. Na sociálních sítích se mezitím již uzavírají sázky, zda se ve velké ceně vůbec někdo udrží s černými šípy v jednom kole…

Poměrně výrazně se oteplilo. Vzduch měl 28 stupňů, asfalt ještě o deset více. Pravděpodobnost deště se znovu rovnala nule.

Ani tentokrát jsme na úvodní čas 1:36,13 nečekali dlouho. Patřil Norrisovi a dosáhl ho na středních pneumatikách. Brzy ho však překonal Bottas na tvrdých gumách (1:36,06). Postupně naskakovaly zapomenutelné výkony u dalších jezdců. Výjimku samozřejmě představoval Hamilton, který se s 1:34,89 na středním obutí suverénně dostal do čela. Jeho dopolední nesnáze definitivně patřily minulosti.

Na trati se objevil i Sainz, jehož v prvním tréninku stihla nehoda. Podobně postižený Latifi zatím pauzíroval.

Dobrou formu Renaultu potvrdil Ricciardo postupem na druhé místo, 45 setin za Hamiltonem. Stroll se roztočil ve 13. zatáčce.

Už po dvaceti minutách začali mechanici v boxech vybalovat sady s měkkými pneumatikami. Nejvíce si pospíšili u Mercedesu. Hamilton na nich zajel 1:33,78, Bottas po drobném zaváhání v osmnácté zatáčce 1:33,88. Úřadující šampion přitom absolvoval dvě přípravná kola místo obvyklého jednoho. To signalizovalo, že se mu dlouho nedařilo zahřát pneumatiky na potřebnou úroveň. 

McLaren v pátek předvedl velmi dobrou rychlost. Foto: McLaren

Bottasův druhý pokus byl již zdařilejší a 1:33,51 ho katapultovalo na špici. Hamilton těžce probrzdil a nezlepšil se. Tím bylo prakticky vymalováno a zbytek světa už bojoval jen o to, kdo se lídrovi nejvíce přiblíží.

Šlo to ztuha. Pérez se dostal na distanci +1,37, Vettel na +1,66. Ricciardo se propracoval alespoň k hranici jedné vteřiny (+1,05). Verstappen předvedl v druhé zatáčce velkou hrubku (+1,52). Neklapl ani reparát, zakončený nechtěnou piruetou.

V rámci možností si naopak solidně vedl Norris (+1,32), pozici McLarenu navíc ještě upevnil Sainz (+1,20). Navýsost spokojeni museli být u Ferrari, protože Leclerc i Vettel se vešli do elitní desítky. V ní nezbylo místo pro Albona a Strolla. Zejména Kanaďanova více než dvousekundová ztráta nevypadala vůbec hezky. 

Blýskání na lepší časy? Leclerc zajel osmý čas. Foto: Ferrari

V dlouhých úsecích zajížděli Hamilton (na měkkých gumách) a Bottas (na středních) časy na kolo dost hluboko pod 1:40. Později se k nim přidali také Ricciardo a Pérez.

Bottas však kroužení přerušil poté, co zjistil, že se v kokpitu cosi uvolnilo. Zastávku využil k přezutí na tvrdou směs a i s ní absolvoval jeden okruh v průměru za 1:39,5. Později dokonce čas stlačil až někam k 1:38,6.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:33,519   37
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,786 + 0.267 33
3. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:34,577 + 1.058 27
4. Carlos Sainz McLaren Renault 1:34,723 + 1.204 36
5. Lando Norris McLaren Renault 1:34,847 + 1.328 33
6. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:34,890 + 1.371 35
7. Max Verstappen Red Bull Honda 1:35,048 + 1.529 30
8. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:35,052 + 1.533 35
9. Esteban Ocon Renault Renault 1:35,139 + 1.620 28
10. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:35,183 + 1.664 35
11. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:35,210 + 1.691 35
12. Alexander Albon Red Bull Honda 1:35,242 + 1.723 31
13. Daniil Kvjat AlphaTauri Honda 1:35,461 + 1.942 37
14. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:35,516 + 1.997 33
15. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:35,563 + 2.044 31
16. George Russell Williams Mercedes 1:35,575 + 2.056 30
17. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:35,627 + 2.108 34
18. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:35,729 + 2.210 32
19. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:36,053 + 2.534 36
20. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:36,858 + 3.339 32

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes