Mercedes jaksepatří spráskal konkurenci
VC Ruska – 2. trénink
Tak to bychom měli. Vypadá to, že jen mimořádná shoda nepříznivých okolností může Mercedes připravit v neděli v Soči o vítězství. Z interního duelu zatím vychází lépe Bottas. Na sociálních sítích se mezitím již uzavírají sázky, zda se ve velké ceně vůbec někdo udrží s černými šípy v jednom kole…
Poměrně výrazně se oteplilo. Vzduch měl 28 stupňů, asfalt ještě o deset více. Pravděpodobnost deště se znovu rovnala nule.
Ani tentokrát jsme na úvodní čas 1:36,13 nečekali dlouho. Patřil Norrisovi a dosáhl ho na středních pneumatikách. Brzy ho však překonal Bottas na tvrdých gumách (1:36,06). Postupně naskakovaly zapomenutelné výkony u dalších jezdců. Výjimku samozřejmě představoval Hamilton, který se s 1:34,89 na středním obutí suverénně dostal do čela. Jeho dopolední nesnáze definitivně patřily minulosti.
Na trati se objevil i Sainz, jehož v prvním tréninku stihla nehoda. Podobně postižený Latifi zatím pauzíroval.
Dobrou formu Renaultu potvrdil Ricciardo postupem na druhé místo, 45 setin za Hamiltonem. Stroll se roztočil ve 13. zatáčce.
Už po dvaceti minutách začali mechanici v boxech vybalovat sady s měkkými pneumatikami. Nejvíce si pospíšili u Mercedesu. Hamilton na nich zajel 1:33,78, Bottas po drobném zaváhání v osmnácté zatáčce 1:33,88. Úřadující šampion přitom absolvoval dvě přípravná kola místo obvyklého jednoho. To signalizovalo, že se mu dlouho nedařilo zahřát pneumatiky na potřebnou úroveň.
McLaren v pátek předvedl velmi dobrou rychlost. Foto: McLaren
Bottasův druhý pokus byl již zdařilejší a 1:33,51 ho katapultovalo na špici. Hamilton těžce probrzdil a nezlepšil se. Tím bylo prakticky vymalováno a zbytek světa už bojoval jen o to, kdo se lídrovi nejvíce přiblíží.
Šlo to ztuha. Pérez se dostal na distanci +1,37, Vettel na +1,66. Ricciardo se propracoval alespoň k hranici jedné vteřiny (+1,05). Verstappen předvedl v druhé zatáčce velkou hrubku (+1,52). Neklapl ani reparát, zakončený nechtěnou piruetou.
V rámci možností si naopak solidně vedl Norris (+1,32), pozici McLarenu navíc ještě upevnil Sainz (+1,20). Navýsost spokojeni museli být u Ferrari, protože Leclerc i Vettel se vešli do elitní desítky. V ní nezbylo místo pro Albona a Strolla. Zejména Kanaďanova více než dvousekundová ztráta nevypadala vůbec hezky.
Blýskání na lepší časy? Leclerc zajel osmý čas. Foto: Ferrari
V dlouhých úsecích zajížděli Hamilton (na měkkých gumách) a Bottas (na středních) časy na kolo dost hluboko pod 1:40. Později se k nim přidali také Ricciardo a Pérez.
Bottas však kroužení přerušil poté, co zjistil, že se v kokpitu cosi uvolnilo. Zastávku využil k přezutí na tvrdou směs a i s ní absolvoval jeden okruh v průměru za 1:39,5. Později dokonce čas stlačil až někam k 1:38,6.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:33,519 | 37 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:33,786 | + 0.267 | 33 |
3. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:34,577 | + 1.058 | 27 |
4. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:34,723 | + 1.204 | 36 |
5. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:34,847 | + 1.328 | 33 |
6. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:34,890 | + 1.371 | 35 |
7. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:35,048 | + 1.529 | 30 |
8. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:35,052 | + 1.533 | 35 |
9. | Esteban Ocon | Renault | Renault | 1:35,139 | + 1.620 | 28 |
10. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:35,183 | + 1.664 | 35 |
11. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:35,210 | + 1.691 | 35 |
12. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:35,242 | + 1.723 | 31 |
13. | Daniil Kvjat | AlphaTauri | Honda | 1:35,461 | + 1.942 | 37 |
14. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,516 | + 1.997 | 33 |
15. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:35,563 | + 2.044 | 31 |
16. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:35,575 | + 2.056 | 30 |
17. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:35,627 | + 2.108 | 34 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,729 | + 2.210 | 32 |
19. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:36,053 | + 2.534 | 36 |
20. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:36,858 | + 3.339 | 32 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes