Panis znovu na okruhu
Nastoupí v závěrečném podniku francouzského šampionátu GT4
Jméno Oliviera Panise mohou fanoušci formule 1 znát zejména z období 1994-1999 a 2001-2004. Během nich se Francouz zúčastnil celkem 158 velkých cen, ve kterých nastoupil za stáje Ligier, Prost, BAR a Toyota. Svého nejlepšího výsledku dosáhl jako pilot Ligieru v deštivé Velké ceně Monaka 1996, kde si připsal své jediné vítězství. Až do letošní Velké ceny Itálie v Monze, kterou ovládl Pierre Gasly, se jednalo o dosud poslední triumf francouzského pilota v královně motorsportu.
Nadcházející víkend přinese Panisův návrat na závodní okruhy. Nastoupí totiž v posledním letošním podniku francouzského šampionátu vozů GT4, který se uskuteční na okruhu Paula Ricarda v Le Castelletu. Panis pojede s vozem Toyota GR Supra GT4 stáje Toyota Gazoo Racing France by CMR. Ve dvojici víkendových závodů s ním utvoří posádku jeho syn Aurélien. Ten se u týmu představil i v předchozích čtyřech podnicích letošního ročníku po boku Juliena Pigueta. Současně jsme ho tento rok mohli vídat i v GT World Challenge Europe.
„Je mi opravdu velkým potěšením, že si při tomto finále GT4 budu moci za volantem vozu Toyota Supra znovu nasadit přilbu a že navíc sdílím vůz se svým synem. Chtěl bych poděkovat Julienu Piguetovi za to, že mi poskytl sedačku, a Toyotě France za tuto příležitost,“ uvedl čtyřiapadesátiletý rodák z Oullinsu.
„Je skutečnou výsadou prožívat vztah mezi otcem a synem přes společnou vášeň pro motorsport a zvláště pak s Toyotou, se kterou mě během kariéry ve formuli 1 pojilo silné pouto. Současně se jedná o pokračování naší spolupráce s touto skupinou a s Lexusem. S ním spolupracuji a můj syn je jeho oficiálním jezdcem v závodech vozů GT3 šampionátu GT World Challenge Europe u týmu Tech1 Racing,“ dodal.
Pro Oliviera Panise půjde o první start na okruhové scéně po pěti letech. I jeho poslední vystoupení se shodou okolností odehrálo v Le Castellet. Došlo k němu roku 2015 v rámci podniku francouzské série závodů GT. Panis tehdy nastoupil v kompletní sezoně s Ferrari 458 Italia týmu AKKA ASP v posádce s Éricem Debardem a Fabienem Barthezem, bývalým francouzským fotbalovým gólmanem a mimo jiné i mistrem světa z roku 1998.
To ale neznamená, že by Panis pět let zůstal bez závodění. Je totiž pravidelným účastníkem francouzského zimního šampionátu v závodech na ledě Andros Trophy, v němž nastoupil mimo jiné i v jeho dosud posledním ročníku 2019/2020.
V současnosti má Panis starší co do činění i s European Le Mans Series. Tam působí jeho tým Panis Racing, který jsme letos mohli vidět také během závodu 24 hodin Le Mans ve třídě LMP2. Tuto stáj založil v roce 2016 s již zmíněným Fabienem Barthezem pod názvem Panis-Barthez Competition.
Zdroj: Toyota Gazoo Racing France by CMR, úvodní foto: FFSA GT - GT4 France