Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Castera reaguje na Loebovu středeční penalizaci

Castera reaguje na Loebovu středeční penalizaci

Měl poslouchat spolujezdce

Ve středeční čtvrté etapě letošního ročníku Rallye Dakar překročil Sébastien Loeb v jedné ze zón maximální povolenou rychlost. Francouz dosáhl místo předepsaných třiceti kilometrů za hodinu sto sedmi a komisaři jej za to potrestali pětiminutovou penalizací, která ho ve výsledcích etapy odsunula ze čtvrtého místa na sedmé. Loeba toto rozhodnutí naštvalo a ze svého prohřešku vinil špatně fungující GPS systém.

Podle ředitele závodu Davida Castery, kterého jsme v minulosti mohli na Dakaru vidět mimo jiné i v roli navigátora Cyrila Desprese a Stéphana Peterhansela, se ale Loeb měl spoléhat zejména na pokyny svého spolujezdce Daniela Eleny.

„Pochopil jsem to tak, že Sébastien nedbal pokynů svého spolujezdce, ale spoléhal se na to, že ho upozorní GPS. To ale není její funkce. GPS vás upozorňuje pípnutím na to, že je vám uznán kontrolní bod. Informaci o tom, že se blíží rychlostní zóna, máte i v roadbooku a také na tabletu. Jel hodně rychle a čekal, až GPS zapípá. Otázka zní, jestli skutečně nezapípala nebo jestli ji jenom neslyšel. Z vlastní zkušenosti se Stéphanem a Cyrilem mohu říci, že by se jezdec nikdy neměl spoléhat na GPS systém, ale na spolujezdce. Je toho hodně, co tím můžete ztratit, a jen málo tím získáte,“ uvedl Castera.

Podle Davida Castery měl Sébastien Loeb ve středu poslouchat svého spolujezdce Daniela Elenu a nespoléhat se na GPS systém. Foto: Bahrain Raid Xtreme

Server Motorsport rovněž zjistil, že Loeb ani tým Bahrain Raid Xtreme nepodali po udělení penalizace žádný protest. Loeb přitom po svém potrestání uvedl, že sportovní komisaře jeho vysvětlení nezajímalo.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Bahrain Raid Xtreme