Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLaren nehledá titulárního sponzora

McLaren nehledá titulárního sponzora

Éra jednoho mastného šeku skončila.

Zak Brown po letech ve funkci generálního ředitele týmu McLaren dává za pravdu svému předchůdci. Jako Dennis, i on tvrdí, že doba velkých titulárních sponzorů pro McLaren pominula a tým se musí k penězům dostat jinou cestou. Případného zájemce by sice pryč neposlal, ale ani žádného nehledá.

"Každý tým je jiný a každý si dělá byznys posvém. Mně se líbí, že tým stále nese jméno McLaren," řekl Brown. "Přijal bych titulárního sponzora? To sice ano, ale aktivně ho nehledám. Umím si představit, že bychom někoho přidali do našeho jména, ale naše jméno musí být McLaren. A líbí se mi i to, že máme vozy v naší barvě. A líbí se to fanouškům, což je nejdůležitější. Takže našim obchodním modelem musí být spolupráce s mnoha partnery, díky kterým pak titulárního sponzora nemusíme mít.

A popravdě, ani si nedovedu představit, že by dnes někdo vypsal tak mastný šek, jaké se vypisovaly před lety. Navíc, s jedním tak silným sponzorem je to nebezpečné, jako vložit všechna vajíčka do jednoho košíčku. Jsem spokojenější, když máme široké portfolio sponzorů a partnerů."

Díky velkým partnerstvím dnes nenalezneme na startovním roštu vozy Sauber ale Alfa Romeo Orlen a místo Racing Pointu závodí Aston Martin Cognizant. McLaren ale již má vlastní silný byznys v sektoru luxusních sportovních automobilů, tak je i přirozené, že jeho tým potřebuje být McLarenem, jako Ferrari musí být Ferrari. McLaren má jednoho bohatého partnera, ale i vzhledem k různým zákazům tabákové reklamy v různých zemích je asi snadnější nemít A Better Tomorrow ve jméně týmu.

McLaren má svobodu experimentovat s lakováním, třeba jako s Gulfem v Monaku. Foto: McLaren

Zdroj: f1i, úvodní foto: McLaren