Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Formule 1 obhajuje VC Belgie

Formule 1 obhajuje VC Belgie

O peníze vůbec nešlo.

Velká cena Belgie se stala, jak se stala. Zda to, co jsme sledovali v neděli nazývat závodem, to už je na debatu. Lidem, kteří byli u kormidla, nyní nezbývá nic jiného, ​​jen se pokusit svůj postup v očích motorsportovní veřejnosti co nejlépe obhájit. Jaké jsou jejich argumenty? Ředitel F1 hlavně tvrdí, že z meteorologických předpovědí a radarů nebylo jasné, že déšť až do večera nepoleví.

"Podle našich informací to měl být takový normální deštivý den. Nikdo předem netvrdil, že to bude po celou dobu tak špatné," říká Stefano Domenicali. "V opačném případě by komisaři závodu mohli rozhodnout o startu v jinou hodinu. Viděli jste, že komisaři dokonce pozastavili časomíru, aby získali více času, protože se mohlo objevit vhodné okno."

Na pondělí se závod přesunout nedal.

"To by bylo nelogické, z mnoha důvodů. Nikdo nezajistil přítomnost maršálů a spoustu dalších věcí. Ano, diskutovalo se o tom, ale nebylo to reálné."

F1 čelí nařčení, že fanoušky nechalo zbytečně moknout, ačkoli se už vědělo, že jízda bude možná jedině za bezpečnostním vozem. Takto se téměř čtyřhodinové čekání a dvě kola za bezpečnostním vozem počítají jako velká cena, za čímž lze hledat finanční motivaci.

"Ne, tak to v žádném případě. Není vůbec pravdou, že jsme měli jakýkoliv finanční motiv. Když přijde na závodění, tak existuje odpovědnost, existuje jasný proces a tyto věci nejsou nijak propojeny."

Měla by F1 nárok na plný poplatek od pořadatele závodu, kdyby se vozy na trati vůbec neobjevily?

"Ano, proto je nesmysl hledat za tím, co se v neděli dělo, honbu za penězi. Sledoval jsem to zblízka. Každý si přál, aby závod odstartoval. Když přišla zpráva o možném zlepšení, vozy byly poslány na trať. Ale dvě kola nebo žádné kolo, to na našich nákladech nic nemění, takže my jsme ta kola nepotřebovali."

"Po celou dobu jsme byli v kontaktu s oficiálním poskytovatelem předpovědi počasí. Vypadalo to, že by se mohlo otevřít okno. Tak jsme si řekli, že to můžeme alespoň zkusit. A několik týmů potvrdilo, že i jejich předpovědi naznačovaly okno vhodné k závodění," hájí se ředitel závodů F1, Michael Masi.

I špatná reklama je reklama? Foto: Mercedes

"Když se jsem se před pokusem o restart podíval na naši předpověď, shodovala se s Michaelovou," potvrzuje šéf týmu McLaren, Andreas Seidl. "Byla tam šance, že nějaký čas nebude pršet. S vozy na trati se dá trať vysušit poměrně rychle. Ale počasí neporučíme. Pokud chceme jistotu, že se takový den už nebude opakovat, musíme začít závodit v halách."

Domenicali je prý ochoten mluvit s pořadatelem o možnosti, že by se F1 vzdala alespoň části své odměny ve prospěch odškodnění majitelů vstupenek.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes