Co se to událo v Haasu?
Mazepina zklamal jeho vlastí tým.
Režie televizního přenosu nám včera ukázala, jak Sebastian Vettel na konci Q1 vjel do klubka vozů a musel dát nohu dolů z plynu, protože mu cestu zablokovala bojující dvojice Haasu. Nikita Mazepin ještě před zahájením Q2 novinářům řekl, že mu týmový kolega tímto soubojem úmyslně zničil kolo.
"Jsem opravdu naštvaný, navzdory hustém provozu na trati to nemuselo tak dopadnout," řekl ruský závodník, který obsadil dvacáté místo, zatímco Mick Schumacher devatenácté. "Jak jistě víte, když jezdci pracují pro jeden tým, tak jeden víkend jede jako první z nich jeden a další víkend druhý. Tento víkend měl být můj a když jsem já jednou v Imole předjel toho, kdo měl být vpředu, tak mi tým pořádně vyčistil žaludek.
Teď se to podruhé stalo mně. Předjel mě, zatlačil mě do zácpy a pak moje kolo zcela *****. Záměrně! Zlobím se, protože když to uděláš jednou, tak se řekne, že jsi si toho nebyl vědom. Ale podruhé je to už evidentně schválně. Uvnitř týmu se takové věci nemají dělat, takže jsem opravdu *****."
Mazepin nevěděl, že Schumacher si vyžádal povolení od týmu.
"Nevím, o čem to mluví. Asi mu jeho část týmu o tom neřekla, ale vyžádal jsem si dovolení, protože mi už dost chladly gumy a on má přípravné kolo obyčejně o dost pomalejší než já," tvrdil Němec v rozhovoru pro Sky Germany.
Mazepin nebyl spokojen ani po tom, co o tom se šéfem týmu mluvili za zavřenými dveřmi.
"Mluvil jsem o tom s týmem. Jedna věc je mi teď jasná. Systém, který mi vysvětlovali v Imole, teď už neplatí. Netuším, kdy se to změnilo, ale už to prostě neplatí."
Incident posuzovali komisaři závodu. Přestože v oficiální zprávě napsali, že nepochybně došlo ke zdržení Sebastiana Vettela, nikdo nedostane trest, jelikož nikdo nemůže za to, že se ocitlo tolik vozů na jednom místě.
Schumacher dostal povolení předjet. Chyba v komunikaci nebo interní boj? Foto: Haas
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Haas