Williams bude na začátku roku v nevýhodě
Vynechá jeden test.
Současné vedení Williamsu přiznává, že na začátku příštího roku bude tento tým oproti všem devíti konkurentům v nevýhodě, jelikož bude nucen vynechat jeden test. Nejspíš to ale nebude tak špatné jako v roce 2019, kdy nebyl připraven na předsezonní testování, ale jistě bude nepříjemné vykročit do nové éry F1 nesprávnou nohou.
Po skončení letošní sezony bude tradiční posezonní test mladých jezdců, ale netradičně do něj nebudou nasazeny vozy z posledního závodu sezony. Místo nich se na trať dostanou “přechodné“ vozy, které týmy doteď využívaly k testování prototypů nových pneumatik Pirelli pro sezonu 2022, které už budou obuty na 18palcových kolech, která jsou přirozeně těžší než letošní a současné vozy by s nimi jezdit nemohly.
Zatímco v testech prototypů během sezon 2020 a 2021 Pirelli před devíti týmy skrývalo co nejvíce dat, aby žádný z nich nezískal velkou neférovou výhodu, v prosinci už budou karty odkryty. Williams se testu v Abú Zabí nezúčastní, protože přechodný vůz prostě nepostavil spolu s ostatními a teď by se to už nevyplatilo, protože to není malá investice. Když ostatní stáje stavěly přechodné vozy, staré vedení Williamsu šetřilo.
„Bohužel, my v té době budeme jen sedět se založenýma rukama,“ přiznává hlavní závodní inženýr, Dave Robson. „Nebudeme na trati, jelikož nemáme přechodný vůz. Pokud vím, tak bez přechodného vozu se toho testu ani nedá zúčastnit. Takže tam prostě nebudeme.
Nikdy se neudělala analýza, takže ani nevíme, v jak velké nevýhodě budeme. Víme, že mít přechodný vůz by bylo výhodné, ale bohužel, když jsme jej měli navrhnout a postavit, neměli jsme zdroje. Rozhodnutí jsme učinili před delší dobou a teď se s tím už nedá nic dělat.
V čem bude spočívat nevýhoda? Do zimních testů půjdeme pravděpodobně hůře připraveni než ostatní. Ale pokud nový vůz nebude mít problémy, můžeme to rychle dohánět. Rádi bychom se zúčastnili prosincového testu, ale nemáme s čím. To však neznamená, že i v prvním závodě budeme daleko za ostatními.“
Část ztráty nabrané v minulých letech se nakonec přece jen přenese i do roku 2022. Foto: Williams
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Williams