Masi překvapil i jezdce středu pole
Podivné a náhlé rozhodnutí.
Nejen členové týmu Mercedes a jezdci ze špičky byli zmateni rozhodnutím Michaela Masiho pustit ani ne jeden a půl kola před cílem zpoza bezpečnostního vozidla pouze pár jezdců o kolo zpět, kteří by “překáželi“ mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem. Na puštění všech nejspíš nezbyl čas, jelikož rozhodnutí padlo v poslední chvíli. Lando Norris byl první, koho nečekaně opět vypustili do závodu.
„Já jsem ani nevěděl, že pouštějí pouze tři nebo čtyři vozy (ve skutečnosti pět, pozn. red.) před Maxem," řekl jezdec, který krátce předtím přezouval, takže svou pozici před vozy Alpine v pohodě ubránil. „Očividně se to takhle udělalo, aby došlo k boji v posledním kole. Bylo to zinscenováno pro telku, to je zřejmé. Není na mně, abych řekl, jestli to bylo nebo nebylo fér. Někdy nás nechají předjet, někdy ne. Je to asi tak padesát na padesát. Dostal jsem oznámení, že nás nepustí. Čekal jsem na potvrzující zprávu a zničeno nic mi řekli, abych na to dupl, že to bude jednokolový rozstřel.“
„Když vyjel safetycar, řekl jsem si, že nás ještě asi stihnou pustit, protože většinou se to tak dělává,“ řekl Fernando Alonso. „Na vozidle se rozsvítí zelené světlo, předjedete vedoucí jezdce i vozidlo. Jenže tentokrát jsme signál nedostali. Dvě kola poté, co mi inženýr řekl, že nás nepustí před bezpečnostní vůz a všichni zůstanou na svých místech se najednou rozsvítila zelená a inženýr mě hnal vpřed, abych jel za Norrisem. Byl jsem z toho trochu zmatený.“
Ne každý z pětice jezdců dostal oznámení ve stejném čase a nikdo na něj nebyl připravený, takže v posledním kole stejně nedostali šanci ještě zabojovat o pozice.
„Bylo to divné, protože jsem se ocitl uprostřed ničeho,“ řekl Charles Leclerc. „Původně jsem tlačil na Estebana, chtěl jsem ho předjet. Potom safetycar a oznámení, že nás nebudou pouštět, a pak nás nakonec pustili, ale bylo to divné.“
„Ke mně se to dostalo pozdě, příliš pozdě,“ přidal se Sebastian Vettel. „Měli nás pustit s náskokem, jak se to normálně dělává. Beru to jako naši smůlu, protože to jedno kolo už nebylo žádné závodění. Byli jsme od sebe příliš daleko.“
Sainz je rád, že si udržel třetí místo. Foto: Ferrari
První, který měl tu smůlu, že nebyl puštěn s ostatními jezdci o kolo zpět, byl Daniel Ricciardo.
„Dostal jsem pouze zprávu, že nás nepustí vpřed. Najednou vidím, že některé vozy se rozjely a začaly předjíždět. „Co se děje, mám jet za nimi?“ zeptal jsem se. „Ne, ty zůstaneš tam, kde jsi,“ oznámil mi Tom (Stallard, závodní inženýr, pozn. red.).
Překvapen byl i Carlos Sainz, který mohl přijít o pódiové třetí místo a body, které ho v posledním závodě vynesly před Landa Norrise.
„Některé vozy byly na poslední chvíli puštěny vpřed, ale přede mnou zůstal, myslím, jeden Aston Martin a Ricciardův mclaren, takže jsem nebyl přímo za lídry závodu. Ještě jsem nezažil restart, při kterém bych měl před sebou vozy o kolo zpět, přitom jsem byl na starých tvrdých pneumatikách a bojoval o své třetí místo. Bylo to podivné a téměř mě to připravilo o místo na stupních vítězů,“ řekl vítěz letošní neoficiální druhé ligy F1.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren