Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen chce odpovědi

Verstappen chce odpovědi

Problém měl s brzdami, řízením i přívodem paliva.

Max Verstappen včera dlouho bojoval o vítězství v závodě, téměř až do cíle, ale v 55. z 57 kol musel šnečím tempem zajet do boxové uličky a mechanici jeho vůz odtlačili do garáže. Důvodem odstoupení prý byla porucha palivové pumpy, jenže Verstappena již dříve trápil posilovač řízení a problém byl také s brzděním. Za příliš vysokou teplotu brzd může jízda za Charlesem Leclerkem a pokusy o předjetí, za což ale Verstappen po závodě přebral pouze částečnou odpovědnost, jelikož je přesvědčen, že se před vůz Ferrari mohl snadno dostat během výměn pneumatik.

Bojovali jsme, to byl faktor, ale kdybychom odvedli lepší práci na straně strategie, byli více agresivní v rozhodujících kolech, mohli jsme se dostat dopředu a nikdo neví, co všechno by se tím změnilo,“ řekl roztrpčený úřadující šampion.

Měli jsme dobrou maximálku, jenže jsem začal pociťovat problém s řízením, do toho problém s přehřívajícími se brzdami v soubojích. Pokusil jsem se dostat vpřed, ale potom jsem ho musel nechat ujet. Kvůli poruše řízení jsem přišel o cit pro vůz, neřídil jsem přirozeně. Když přijdete o posilovač, tak je řízení prostě fyzicky náročné, ale tady jsem měl pocit, že se volant místy zasekává. Největší problém samozřejmě vyskočil na konci závodu. Zdá se, že do motoru přestalo proudit palivo.

Verstappen také zmínil, že na konci roku může být v boji o titul důležitý každý bod a tato obrovská ztráta může celý tým velmi mrzet. Během celého závodu si prý dával pozor a byl připraven akceptovat i druhé místo, raději než riskovat kolizi s Leclerkem. Můžeme si domyslet, že byl rád, že je daleko před Lewisem Hamiltonem a jeho aktuálně nepříliš konkurenceschopným Mercedesem.

Velkým faktorem bylo v as-Sachíru opotřebení pneumatik. A z toho důvodu nebyl šéf Red Bullu ochoten souhlasit s Verstappenem, že se mohl do čela závodu prostě dostat přes boxy, rychlejším prvním kolem na nových pneumatikách a z toho vyplývajícím undercutem. Zničení pneumatik v prvním kole by podle něj nebyla cesta k vítězství, i kdyby se vůz dostal do cíle.

Vždy je třeba vnímat obě strany mince,“ řekl Christian Horner. „Pokud si ze životnosti pneumatiky vezmete něco navíc na začátku stintu, zaplatíte za to na jeho konci,“ řekl po závodě Christian Horner. „Je možné, že jsme podcenili sílu undercutu. Jenže Ferrari bylo tak rychlé, že i kdybychom náš vůz dostali na první pozici, později bychom ji nebyli schopni ubránit. Prostě jsme nebyli dost rychlí.

Verstappen se prý mohl po druhých zastávkách dostat na první místo. Ale změnilo by to výsledek závodu? Foto: Red Bull

Je to frustrující. Velmi těžký den pro náš tým,“ doplnil Sergio Pérez, jenž zůstal stát v první zatáčce posledního kola. „Hodně náročný vstup do sezony. Dobré je, že máme celkem slušnou rychlost, ale musíme zajistit, že dojedeme do cíle.

Zdroj: RaceFans, MotorsportWeek, úvodní foto: Red Bull