Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen zůstává v čele i před kvalifikací, Leclerc těsně za ním

Verstappen zůstává v čele i před kvalifikací, Leclerc těsně za ním

VC Bahrajnu - 3. trénink

I v posledním volném tréninku na Velkou cenu Bahrajnu byl nejrychlejší úřadující šampion Verstappen. Druhý Leclerc na něj ztratil pouze 96 tisícin. Třetí skončil Pérez. Cunoda vůbec nevyjel na dráhu kvůli potížím s hydraulikou. Sainz je vyšetřován komisaři za to, že v boxech zkřížil cestu Alonsovi.

V 15 hodin bahrajnského času odstartovaly poslední tréninkové jízdy před první letošní kvalifikací F1. Ty se konaly ještě za denního světla, tedy za jiných podmínek než kvalifikace a závod, které se odjedou již po setmění za umělého osvětlení. Trať měla před startem tréninku 22 stupňů. Teplota vzduchu činila 38 stupňů.

Jelikož se netrénovalo v podmínkách, které budou relevantní pro kvalifikaci a závod, byla aktivita na dráze v úvodu trochu menší. Jako první vyjeli na dráhu Magnussen, Bottas, Čou, Schumacher a Hamilton. Zanedlouho se přidal i Russell. Zbytek ale zatím vyčkával v garáži. Všichni ze zmíněné šestice, kteří vyjeli na trať, nazuli nejtvrdší sadu pneumatik.

První měřené kolo zaznamenal Žou. Mělo hodnotu 1:38,886. Vzápětí ho ale s časem 1:38,840 překonal Bottas. Zbylá čtyřka se zajetím prvního času nespěchala. Magnussen projel boxy a na konci uličky si zkoušel start.

Vozy Alfa Romeo zmizely po zajetí prvních časů do boxů. Totéž učinili i jezdci Mercedesu. Nedlouho po nich se stáhli i Schumacher s Magnussenem a po osmi minutách se na trati rozprostřelo ticho.

Jezdci Alfy Romeo Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou figurovali v úvodu na prvních dvou místech. Foto: Alfa Romeo



Po uplynutí prvních deseti minut už se ale opět jezdilo. Tentokrát vyjeli na trať Norris a navrátilec Hülkenberg, který nahrazuje u Aston Martinu koronavirem nakaženého Vettela. Brzy se k této dvojce přidal i Hamilton. Tentokrát už jsme ale tvrdé gumy neviděli. Hülkenberg s Norrisem sáhli po střední sadě a Hamilton dokonce po nejměkčí.

Hülkenberg dokázal na střední sadě zajet čas 1:37,506 a sesadil Bottase z prvního místa. Uběhlo ale pár sekund a s časem 1:36,317 ho vystřídal na špici Norris. Podle očekávání ani on ale nezůstal na prvním místě dlouho. Hamilton se totiž na měkké sadě vytasil s časem 1:34,256, který ho katapultoval do čela. Na trať mezitím vyjížděli další piloti. Mezi nimi byli i Bottas a Čou, kteří se zanedlouho posunuli na druhé, respektive třetí místo. Oba jeli stejně jako Hamilton na měkké sadě.

Dvacet minut před koncem už se ale na čele nacházelo Ferrari. Na měkkých pneumatikách vyjeli Sainz i Leclerc. Zatímco Monačanovo kolo mělo hodnotu 1:33,797, Sainzovo 1:34,217. Brzy se ale mezi oba vklínil s časem 1:34,160 Pérez, který si předtím stěžoval na problémy s brzdovým pedálem. Tou dobou už měli na kontě alespoň jedno odjeté kolo všichni piloti s výjimkou Cunody.

Verstappen svým prvním měřeným kolem opět změnil podobu čelních příček. S časem 1:33,035 se totiž dostal do vedení. Leclerca pokořil o 762 tisícin sekundy. Pátý Hamilton ztrácel 1,2 desetin sekundy a sedmý Russell dokonce 1,4. Mladší z dvojice Britů dal opět najevo nespokojenost se svým vozem. „Stále se v autě necítím nijak zvlášť pohodlně. Na vrcholu zatáček je v nízkých rychlostech hodně nedotáčivé,“ postěžoval si.

Třicet tři minut před koncem zatrnulo fanouškům Ferrari. Leclerc se totiž v jedenácté zatáčce po přejezdu přes obrubník roztočil a skončil ve štěrkové zóně. Jeho monopost se naštěstí pro něj zastavil dříve, než přišel náraz do zdi.

Nechybělo mnoho a Charles Leclerc rozbil své ferrari. Foto: Ferrari



Cunoda stále neměl na kontě ani jedno kolo. Navíc se nezdálo, že by se to mělo v dohledné době změnit. Při vyjíždění z garáže měl totiž problém otočit volantem. Mechanici poté na jeho voze objevili problém s hydraulikou a začali na monopostu pracovat. Ideální to nebylo ani u Albona a Williamsu. Thajský závodník si stěžoval, že mu měkké pneumatiky odešly už po čtyřech zatáčkách.

Na čele výsledkové listiny se stále nacházel Verstappen před Leclercem a Sainzem. Dvacet dva minut před koncem ale na to šlápnul Hamilton. Brit na nové sadě nejměkčích pneumatik zajel čas 1:33,121. S ním se posunul na druhé místo, pouze o 86 tisícin sekundy za Verstappena.

Zhruba čtvrt hodiny před koncem ale vystrčil Mercedes růžky znovu, tentokrát s Russellem. Ten zajel čas 1:32,935, čímž porazil o jednu desetinu Verstappena a posunul se na první místo. Nedlouho poté se ale ukázal i Leclerc a s časem 1:32,640 se dostal do čela on. Jedenáct minut před koncem se ale držitel prvního místa opět změnil. O 96 tisícin sekundy rychlejší čas než Leclerc totiž zajel Verstappen. Zlepšil se i Pérez. Mexičana dostal čas 1:32,791 na třetí místo za Verstappena a Leclerca.

Až v samotném závěru poprvé použili měkké pneumatiky piloti Aston Martinu. Zatímco Stroll se posunul na devátou pozici, Hülkenberg na jedenáctou. Sainz vyzkoušel Alonsovy reakce. Když totiž Španěl projížděl boxovou uličkou, zkřížil mu monopost pilota Ferrari cestu. „Pěkné,“ komentoval dvojnásobný mistr světa ironicky situaci. Sportovní komisaři později oznámili, že se incidentem budou zabývat.

Verstappen už zůstal na čele až do konce. Porazil pouhých 96 tisícin druhého Leclerca a o 247 tisícin třetího Péreze. Rychlejší z pilotů Mercedesu Russell skončil čtvrtý se ztrátou 391 tisícin sekundy. Šestý Hamilton ztratil na Verstappena 577 tisícin sekundy.

Lewis Hamilton ztratil na Maxe Verstappena přes půl sekundy. Foto: Mercedes



Za zmínku opět stojí sedmé místo pilota Haasu Magnussena. Jeho týmový kolega Schumacher skončil čtrnáctý. Piloti Alpine Alonso a Ocon sice obsadili pouze šestnácté, respektive osmnácté místo, během třetího tréninku ale vůbec nepoužili měkkou sadu pneumatik a nemohli tak ukázat reálnou rychlost.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull Powertrains 1:32,544   15
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:32,640 + 0.096 16
3. Sergio Pérez Red Bull Red Bull Powertrains 1:32,791 + 0.247 20
4. George Russell Mercedes Mercedes 1:32,935 + 0.391 19
5. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:33,053 + 0.509 20
6. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,121 + 0.577 15
7. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:33,437 + 0.893 15
8. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:33,733 + 1.189 21
9. Kuan-jü Čou Alfa Romeo Ferrari 1:33,880 + 1.336 18
10. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:33,920 + 1.376 14
11. Lando Norris McLaren Mercedes 1:33,955 + 1.411 18
12. Nico Hülkenberg Aston Martin Mercedes 1:33,971 + 1.427 18
13. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull Powertrains 1:34,176 + 1.632 18
14. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:34,295 + 1.751 17
15. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:34,378 + 1.834 20
16. Fernando Alonso Alpine Renault 1:34,628 + 2.084 15
17. Alexander Albon Williams Mercedes 1:34,868 + 2.324 15
18. Esteban Ocon Alpine Renault 1:34,957 + 2.413 16
19. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:35,667 + 3.123 14
20. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull Powertrains -   0


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull