Nissany skončil během deštivé středy na špici
Testy F2 v Barceloně - 2. den
Déšť, jezdecké chyby i technické problémy. To vše přinesl druhý den sezonních testů formule 2 v Barceloně. Nejrychlejší čas si v něm připsal Roy Nissany ze stáje DAMS. Izraelec dosáhl svého nejlepšího času již dopoledne.
Zatímco v úterý dorazil do Barcelony déšť jen ráno, a to navíc ve velmi nízké intenzitě, ve středu jezdcům zkomplikoval život o něco více. Lehce zapršelo již dopoledne, v tomto případě ale trať ještě zůstala převážně suchá. V polovině odpoledních jízd ale déšť zahnal piloty na nějaký čas do garáže. Trať sice ještě nebyla dostatečně mokrá na nasazení mokrého obutí, současně už ale příliš kluzká pro suché gumy. V závěru ale déšť ustál a dráha opět oschla.
Své nejrychlejší časy zajela většina startovního pole už dopoledne. Na úplné špici se umístil s časem 1:28,812 Roy Nissany před Richardem Verschoorem (1:29,328) a Ajumu Iwasou (1:29,596). Během odpoledne, kdy se velká část jezdců věnovala dlouhým jízdám na tvrdé sadě pneumatik, sice vyhrál Marcus Armstrong (1:29,752) před druhým Felipem Drugovichem (1:29,960) a třetím Jürim Vipsem (1:30,148), v celkových výsledcích dne se ale nejrychlejší trojice nezměnila. První zůstal Nissany, druhý Verschoor a třetí Iwasa.
Marcus Armstrong byl nejrychlejší odpoledne. Foto: FIA Formula 2
Během dne došlo hned k sedmi přerušením. Jen dopoledne jich navíc přišlo šest. První červená vlajka zavlála už během úvodní hodiny poté, co Marinu Satovi vypověděl službu motor a odstavil své auto na cílové rovince. Poté v paté zatáčce vycestoval z trati Ajumu Iwasa a o bariéru si poškodil předek vozu. V páté zatáčce skončili ve štěrku také Jake Hughes a Oliver Caldwell. Později se ještě roztočil v 11. zatáčce Jüri Vips a následně se postaral o přerušení opět Caldwell. Brit tentokrát zůstal stát ve čtvrté zatáčce. Odpoledne už se přerušovalo jen jednou, a to kvůli Calanu Williamsovi. Ten zůstal stát v poslední zatáčce.
Bez potíží se druhý den testů neobešel ani u Jehana Daruvaly. Ind měl odpoledne blíže nespecifikované technické potíže, které mu v úvodu této části zhatily závodní simulace. Později se ale problémy podařilo vyřešit a junior Red Bullu se vrátil na dráhu.
Po úterní nehodě už se v akci neobjevil Cem Bölükbaşi. Monopost tureckého nováčka sice byl opraven, Bölükbaşi ale kvůli bolestem odletěl domů na vyšetření. Neobjeví se ani při závěrečném dni.
"Musel jsem testy opustit. Pocítil jsem nečekanou bolest trupu a zdá se, že to je následek mé nehody v Džiddě. Vrátil jsem se do Istanbulu na prohlídky. Po podrobných vyšetřeních budu pokračovat v přípravě na Imolu," sdělil na sociálních sítích.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | 1:28,812 | - | 76 |
2. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | 1:29,328 | + 0.516 | 79 |
3. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | 1:29,596 | + 0.784 | 50 |
4. | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | 1:29,695 | + 0.883 | 74 |
5. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | 1:29,702 | + 0.890 | 50 |
6. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | 1:29,752 | + 0.940 | 76 |
7. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 1:29,837 | + 1.025 | 85 |
8. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | 1:29,898 | + 1.086 | 85 |
9. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 1:29,960 | + 1.148 | 64 |
10. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | 1:30,057 | + 1.245 | 64 |
11. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | 1:30,148 | + 1.336 | 52 |
12. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort | Mecachrome | 1:30,169 | + 1.357 | 61 |
13. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | 1:30,169 | + 1.357 | 62 |
14. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | 1:30,245 | + 1.433 | 69 |
15. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | 1:30,385 | + 1.573 | 87 |
16. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | 1:30,433 | + 1.621 | 83 |
17. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | 1:30,468 | + 1.656 | 84 |
18. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | 1:30,950 | + 2.138 | 53 |
19. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | 1:33,954 | + 5.142 | 75 |
20. | Jake Hughes | Van Amersfoort | Mecachrome | 1:35,037 | + 6.225 | 38 |
21. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | 1:35,275 | + 6.463 | 22 |
22. | Cem Bölükbaşi | Charouz Racing System | Mecachrome | - | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2