Volkswagen začal s vývojem motoru
Nahradí Audi Aston Martin?
Vstup Porsche a Audi do Formule 1 v roce 2026 je již natolik jistý, že generální ředitel jejich mateřského koncernu se začal dělit o detaily, přestože stále není nic oficiálně potvrzeno a čeká se na finalizaci technických pravidel týkajících se pohonných jednotek v sezoně 2026 a následujících.
„Prémiové značky vidí F1 jako důležitou páku při zvyšování hodnoty značky. Vývoj motoru začal,“ řekl Herbert Diess. „Co se nás týče, díky F1 dostaneme ze Stuttgartu (Porsche) a Ingolstadtu (Audi) více peněz, než kdyby zůstali mimo F1. Formule 1 je celosvětově na vzestupu a v rámci motorsportu je toto jediná disciplína, kterou je potřeba brát skutečně vážně. A změna technických pravidel nyní umožní vstup novým značkám. Porsche je již v pokročilé fázi zhotovování svého plánu. Audi není tak daleko.“
O Audi se říká, že chce majetkově vstoupit do jednoho ze stávajících týmů a možná mu dát i své jméno, což ale komplikuje zamýšlenou dohodu s McLarenem. Pravděpodobněji vypadá dohoda se Sauberem aktuálně závodícím pod jménem Alfa Romeo, ale také se mluví o Williamsu. Překvapivě je zde ještě čtvrtý tým, který by prý mohl skončit ve spojení s Audi, a to Aston Martin. Jde z toho hlava kolem, jsou to dvě konkurenční značky.
„Oslovilo nás Audi? Ano. A jsme spokojeni s naší spoluprací s Mercedesem? Ano. Ve světě F1 je mnoho takových příběhů,“ řekl údajně Lawrence Stroll během konference s podílníky týmu.
Spojení Strollova týmu s Audi by bylo velkým kotrmelcem, jelikož je i spoluvlastníkem a výkonným předsedou automobilky Aston Martin a propojení těchto dvou subjektů je pro něj klíčové. Teprve nedávno byl, údajně na Strollův pokyn, dosavadní generální ředitel Aston Martinu nahrazen Amedem Felisou, bývalým generálním ředitelem Ferrari.
Spojení Audi a týmu ze Silverstone vůbec nevypadá pravděpodobně. Foto: Aston Martin
Porsche už nejspíš má předběžnou dohodu s týmem Red Bull, který se zrovna připravuje na druhou kolosální investici v rychlém sledu. V rámci rozchodu s Hondou si staví vlastní továrnu na motory, což Porsche (a částečně Audi, jelikož projekty budou pod Volkswagenem částečně propojeny) usnadní vstup do F1, jelikož se automobilka bude moci soustředit na výzkum a vývoj, o výrobu a testování se postará Red Bull.
A jakmile bude nová hala stát, začne se v Milton Keynes s výstavbou nejmodernějšího větrného tunelu. V současnosti se Red Bull s AlphaTauri dělí o tunel v Bedfordu, který už není z nejnovějších a tým v něm prý čas, omezený pravidly FIA, nevyužívá dostatečně efektivně. Pokud vše půjde podle plánu, Red Bull bude po Ferrari teprve druhým týmem se sídlem týmu, motorovou továrnou a větrným tunelem v jednom areálu.
Diess také zmínil, že si přeje obnovení VC Německa na Hockenheimringu nebo Nürburgringu, a že by bylo ideální, kdyby alespoň v jednom ze čtyř továrních vozů spadajících pod Volkswagen závodil německý pilot. Tato kombinace má vrátit F1 mezi nejpopulárnější sporty v Německu a samozřejmě následně posílit prodeje Volkswagenu na domácím trhu, který je největším v Evropě.
Zdroj: Autosprint, Wolfsburger Nachrichten, Auto Motor und Sport, úvodní foto: Mercedes